شناسهٔ خبر: 67260530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح کوره دوم آهک هیدراته اهر تا آخر فصل پاییز

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بازدید از کارخانه آهک هیدراته اهر گفت: کوره دوم کارخانه آهک هیدراته اهر تا آخر فصل پاییز به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

افتتاح کوره دوم آهک هیدراته اهر تا آخر فصل پاییز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حسین مدرس خیابانی در بازدید از کارخانه آهک هیدراته اهر افزود: مرحله نخست آهک هیدراته اهر با تولید سالانه ۵۵ هزار تن نیاز مجتمع مس سونگون را تأمین می‌کند و فاز دوم این کارخانه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با این سرعت پیشرفت پروژه، کوره دوم آهک هیدراته اهر تا آخر فصل پاییز به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان این‌که وجه تمایز کارخانه آهک هیدراته اهر با سایر کارخانه‌ها، ساخت آن به دست مهندسان متخصص داخلی است گفت: به دلیل اینکه دانش فنی به‌کار رفته در پروژه آهک هیدراته اهر بومی شده و هزینه احداث مرحله دوم آهک را به نصف کاهش داده است.

وی از احداث ابر پروژه تولید ۴۵۰ هزار تُن کنسانتره مس در مجتمع مس سونگون ورزقان خبر داد و یادآور شد: همچنین تولید کاتد مس به ظرفیت ۲۰۰ هزار تُن که با کندی عملیات اجرایی آن پیش می‌رفت با مجریان صحبت‌هایی انجام شد تا عملیات اجرایی پروژه کاتد مس را با سرعت انجام دهند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه ۲ طرح مهم تولید برق برای مجتمع مس سونگون ورزقان اجرا می‌شود افزود: پروژه تولید برق حرارتی ۴۲ مگاواتی در منطقه‌ی سونگون در حال اجرا بوده که تا ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و یک پروژه تولید برق خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در شهرستان هریس به‌زودی اجرایی خواهد شد.

مدرس خیابانی اضافه کرد: با توجه به ذخایر ۴.۸ میلیارد تن مواد معدنی در سونگون، پروژه تغلیظ شماره ۴ مجتمع مس سونگون پس از انجام مناقصه و تشریفات اداری به مرحله اجرا در خواهد آمد.
وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی‌ بر این‌که حقوق و مزایای کارکنان آهک هیدراته و معدن مس مزرعه با سایر کارکنان مجتمع‌های زیرنظر صنایع مس ایران یکسان نیست، آیا برای همسان‌سازی حقوق پرسنل برنامه‌ای دارید؟ گفت: معاونت منابع انسانی شرکت مس درنظر دارد تا حقوق و مزایای کارکنان مجتمع‌های مس را یکسان کند، از طرفی حتما مشکلات حقوق و مزایای کارکنان آهک و مس مزرعه را نیز پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: جاده‌های منتهی به مس سونگون از جمله جاده ورزقان _ اهر و راه‌های روستایی مرتبط را از طریق مسئولیت‌های اجتماعی تعریض یا بازسازی می‌کنیم.

 

نظر شما