شناسهٔ خبر: 67260464 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قیمت گوشی A15 (۳۰ خرداد) + بررسی و مشخصات Samsung Galaxy A15

گوشی A15 نخستین گوشی سطح پایه سامسونگ دارای صفحه نمایش Super AMOLED است که نرخ تازه‌سازی بالایی نیز دارد و بهترین انتخاب برای کسانی است که به گوشی هوشمندی مقرون‌به‌صرفه با مشخصات اولیه قابل قبول نیاز دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سامسونگ گلکسی A15 اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه شد. این گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و سیستم دوربین چهارگانه عرضه شده است. هدف گلکسی A15 ارائه دستگاهی چشمگیر با قیمتی مقرون‌به‌صرفه است.

نسخه 4G گلکسی A15، انخستین گوشی سطح پایه سامسونگ که دارای صفحه نمایش Super AMOLED است که نرخ تازه‌سازی بالایی نیز دارد. در واقع گوشی A15 بهترین انتخاب برای کسانی است که به گوشی هوشمندی مقرون‌به‌صرفه با مشخصات اولیه قابل قبول نیاز دارند.

طراحی گوشی A15

گوشی سامسونگ گلکسی A15 از قاعده طراحی که مدت‌ها است سامسونگ روی گوشی‌هایش اعمال می‌کند پیروی کرده است. همان پنل تخت پشتی با ماژول‌های کنار هم قرار گرفته دوربین. اولین باری که گوشی را در دست می‌گیرید شباهت ظاهری زیادی با گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ دارد. سامسونگ برای فریم و پشت گوشی از پلاستیک با کیفیت استفاده کرده است. پشت گوشی براق در نظر گرفته شده است و اثر انگشت را به خود جذب می‌کند؛ بنابراین بهتر است برای آن قابی مناسب تهیه کنید تا گوشی دائماً کثیف نباشد یا لیز نخورد. محصول وزنی برابر با ۲۰۰ گرم دارد که در دسته گوشی‌های نسبتاً سنگین قرار می‌گیرد و همین موجب می‌شود هنگامی که آن را در دست می‌گیرید، سنگینی محصول را حس کنید، اما این میزان خیلی زیاد نیست و موجب اذیت نخواهد شد.

ابعاد گوشی سامسونگ گلکسی A15 برابر با ۱۶۰.۱ در ۷۶.۸ در ۸.۴ میلی‌متر است و این ابعاد موجب می‌شود به‌راحتی بتوانید با آن کار کنید.

در قسمت سمت راستی گوشی دکمه پاور و زیاد و کم کردن صدا قرار دارد، همچنین روی لبه سمت چپی اسلات سیم‌کارت جای خوش کرده است. روی فریم پایینی گوشی درگاه شارژ USB Type-C، اسپیکر، جک ۳.۵ میلی‌متری و میکروفون قرار گرفته است. روی لبه بالایی نیز به جز میکروفون، درگاه یا اسپیکر دیگری دیده نمی‌شود. پشت گوشی میزبان دوربین سه‌گانه شده است که بدون جزیره و برجسته به صورت عمودی قرار گرفته‌اند. کنار دوربین‌ها فلش LED قرار دارد و پایین برند سامسونگ نوشته شده است.

قیمت گوشی A15 (۲۶ خرداد)+ بررسی و مشخصات Samsung Galaxy A15

صفحه نمایش گوشی A15

سامسونگ برای این دستگاه از صفحه‌نمایشی ۶.۵ اینچی از نوع Super AMOLED استفاده کرده است. این محصول نخستین گوشی اقتصادی این برند محسوب می‌شود که صفحه‌نمایشی با این کیفیت دارد. نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز و میزان روشنایی آن نیز به ۸۰۰ نیت می‌رسد. رزولوشن در نظر گرفته شده برای این صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ است و می‌تواند ۱۶ میلیون رنگ را نمایش دهد. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه این دستگاه ۸۴.۳ درصد است و حاشیه‌های آن به وضوح قابل مشاهده هستند.

سخت‌افزار گوشی A15

سامسونگ برای این گوشی از تراشه Mediatek Helio G99 استفاده کرده است. این CPU جزو تراشه‌های اقتصادی سامسونگ محسوب می‌شود که قبل‌تر روی گوشی سامسونگ گلکسی A24 نیز آن را دیده بودیم. از این تراشه می‌توانید برای انجام کارهای روزمره و سبک کمک بگیرید. به این نکته توجه داشته کنید که A15 جزو گوشی‌های اقتصادی به‌شمار می‌رود و نباید از آن انتظارات زیادی در اجرای بازی داشته باشید.

پردازشگر گرافیکی به کار برده شده در این محصول Mali-G57 MC2 است. این پردازشگر نیز عملکردی متوسط رو به معمولی دارد و تراشه را برای اجرای بهتر برنامه‌ها همراهی می‌کند. گوشی a15 سامسونگ را می‌توانید با حافظه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت همراه با رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت بسته به نیاز خریداری کنید؛ همچنین در صورت نیاز به فضای بیشتر می‌توانید از کارت حافظه جانبی نیز کمک بگیرید. این گوشی از کارت حافظه microSDXC پشتیبانی می‌کند، اما درگاه جداگانه‌ای ندارد و باید از اسلات سیم‌کارت دوم برای آن استفاده کنید.

قیمت گوشی A15 (۲۶ خرداد)+ بررسی و مشخصات Samsung Galaxy A15

دوربین گوشی A15

دوربین سامسونگ گلکسی A15 مشابه اکثر دوربین گوشی‌های سامسونگ در سایر دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه آن است. این دوربین سه‌گانه تشکیل شده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن نیز ۱۳ مگاپیکسلی است.

باتری گوشی A15

باتری از دیگر فاکتورهای مهم هنگام خرید گوشی هوشمند محسوب می‌شود. تأمین انرژی مورد نیاز a15 توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انجام می‌شود. طبق ادعای سامسونگ در صورت استفاده سبک این گوشی می‌تواند تا چهار روز شارژدهی داشته باشد، همچنین هنگامی که وارد تنظیمات باتری می‌شوید با زدن گزینه Power Saving می‌توانید این عدد را افزایش دهید. برای شارژ مجدد دستگاه باید از شارژر ۲۵ واتی استفاده کنید تا بتوانید آن را مجدد در کمترین زمان ممکن کامل شارژ کنید.

ارزش خرید گوشی A15

گلکسی A15 4G صفحه نمایش امولد با رزولوشن Full HD دارد. میزان روشنایی این صفحه‌نمایش کاملاً کار کردن با آن را زیر نور نیز راحت می‌کند. باتری به کار برده شده درون آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و مدت زمان طولانی شارژدهی دارد، همچنین این گوشی مجهز به آخرین نسخه اندروید شده و سه سال به‌روزرسانی آن را دریافت خواهد کرد. تمام این ویژگی‌های برجسته به این محصول ارزش خرید می‌دهد و آن را تبدیل به بهترین انتخاب برای افرادی که بودجه محدودی دارند می‌کند.

قیمت گوشی A15

۱۲۸-۴؛ قیمت از ۷,۶۱۰,۰۰۰ تومان

۱۲۸-۶؛ قیمت از ۹,۲۰۰,۰۰۰ تومان

۲۵۶-۸؛ قیمت از ۱۰,۷۰۰,۰۰۰ تومان

نظر شما