شناسهٔ خبر: 67260370 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

هواپیمای شخصی مسی چقدر قیمت دارد؟

روزیاتو

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی:لیونل مسی بی شک یکی از مشهورترین فوتبالیست های جهان است.این بازیکن سرشناس در سال ۲۰۰۳ به اف‌سی بارسلونا ملحق شد. او در دوران حضورش در این تیم، موفق شد که در ۵۲۰ بازی ۴۷۴ گل به ثمر برساند.

در این بازه زمانی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۱، بارسلونا موفق به کسب ۳۴ جام باشگاهی شد.مسی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به پاری سن ژرمن (PSG) پیوست. او در ۵۸ بازی برای PSG توانست ۲۲ گل به ثمر برساند و سپس به اینتر میامی در لیگ برتر فوتبال آمریکا (MLS) منتقل شد، تیمی که در حال حاضر در آن بازی می‌کند. مسی یکی از موفق‌ترین دوران‌های حرفه‌ای در تاریخ فوتبال را تجربه کرده است.

مسی هشت توپ طلا، شش کفش طلای اروپا و هشت بار عنوان بهترین بازیکن فیفا را کسب کرده است. او در بازی‌های بین‌المللی نماینده آرژانتین بوده و در ۱۸۰ بازی، ۱۰۶ گل به ثمر رسانده است.
مسی به دلیل موفقیت‌های چشمگیرش، ثروتی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار دارد. به همین دلیل، او و خانواده‌اش هنگام سفر معمولاً از هواپیمای شخصی استفاده میکنند.

هواپیماهای شخصی معمولاً کوچکتر از هواپیماهای تجاری هستند، بنابراین می‌توانند در باندهای کوتاه‌تری فرود بیایند. این ویژگی، استفاده از فرودگاه‌های کوچکتری که به مقصد نزدیک‌تر هستند را فراهم می‌کند. همچنین مسی و خانواده‌اش انعطاف‌پذیری زمانی لازم برای سفرهایشان را داشته و نیازی به انتظار برای پروازهای تجاری برنامه‌ریزی‌شده ندارند.بیایید نگاهی دقیق‌تر به هواپیمای شخصی مسی و برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن بیندازیم که ممکن است مسی را به استفاده از این هواپیما ترغیب کرده باشد.

هواپیمای شخصی مسی
مسی در سال‌های گذشته یک Embraer Legacy 600 داشت و از آن استفاده می‌کرد. اما اخیراً این هواپیما را فروخته و گزینه دیگری را انتخاب کرده است. در حال حاضر، مسی و خانواده‌اش از یک گلف‌استریم GV استفاده می‌کنند. با وجود اینکه مسی ثروتی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار دارد، مالک این هواپیما نیست.

طبق گزارش روزنامه سان، او این هواپیما را برای سفرهای مختلف خانواده‌اش کرایه می‌کند. با اینکه مسی مالک این هواپیما نیست، می‌تواند در هر زمان که بخواهد از آن استفاده کند.
مسی همچنین مسئولیت پرداخت هزینه تعمیر و نگهداری، اجاره آشیانه یا سایر هزینه‌های معمول هواپیما را برعهده ندارد. او تنها هزینه اجاره‌ برای استفاده از این هواپیمای شخصی در هر زمان که بخواهد را می‌پردازد.

گلف‌استریم GV بسیار منحصر به فرد است. این هواپیما که با نام LV-IRQ نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۴ تولید شده است.مسی از سال ۲۰۱۸ این هواپیما را اجاره کرده است. گلف‌استریم GV توسط شرکت چارتر Flyzar خریداری شده که تورهای هلیکوپتری و سایر خدمات هوانوردی خصوصی را ارائه می‌دهد.

Flyzar هواپیمای LV-IRQ را از فرودگاه سن فرناندو (SADF) که در نزدیکی شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین، محل زادگاه مسی است، به پرواز در می آورد.براساس گزارشات، Flyzar هم بخش داخلی و هم بدنه این هواپیما را پس از خریداری شخصی‌سازی کرده است. از جمله تغییرات نمای بدنه این هواپیما شامل حک کردن شماره ۱۰ روی دم هواپیما بوده که شماره پیراهن مسی است.تغییرات داخلی هواپیما شامل حک کردن نام همسر مسی، آنتونلا و اسامی سه فرزندشان روی پله‌های هواپیما می‌شود.

تاریخچه مختصری از گلف‌استریم GV
شرکت گلف‌استریم در اوایل دهه ۱۹۹۰ ساخت گلف‌استریم GV را آغاز کرد. این هواپیما برای رقابت با هواپیمای بمباردیه گلوبال اکسپرس طراحی شده بود.این هواپیما برای اولین بار در نوامبر ۱۹۹۵ پرواز کرد و در آوریل ۱۹۹۷ مجوز نوع هواپیما را از سازمان هوانوردی فدرال (FAA) دریافت کرد. این هواپیما به عنوان اولین هواپیمای تجاری با برد بسیار بلند گلف‌استریم شناخته می‌شود. این هواپیما به طور رسمی در ژوئن ۱۹۹۷ به بازار معرفی و نزدیک به ۲۰۰ فروند گلف‌استریم GV تولید شد.

علاوه بر نسخه تجاری، یک نسخه نظامی از این هواپیما نیز توسعه یافت. این هواپیما در بیشتر مواقع برای حمل و نقل VIP توسط دولت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از اپراتورهای نسخه نظامی گلف‌استریم GV عبارت‌اند از:
- نیروی هوایی الجزایر
- نیروی هوایی یونان
- نیروی هوایی ایتالیا
- دولت کویت
- گارد ساحلی ژاپن
- نیروی هوایی، ارتش، سپاه دریایی، نیروی دریایی و گارد ساحلی ایالات متحده
- سازمان هوانوردی فدرال (FAA)
- مرکز ملی پژوهش‌های جوی
- ناسا
گلف‌استریم GV از موتورهای رولز-رویس BR700-710A1 استفاده می‌کند که نزدیک به ۱۵,۰۰۰ پوند نیروی پیشرانه تولید می‌کنند. این هواپیما دارای مشخصات زیر است:
طول ۲۹.۴ متر
ارتفاع ۸.۲ متر
طول بال ها ۲۸.۵ متر
حداکثر وزن در هنگام برخاستن ۴۱,۰۵۰ کیلوگرم
حداکثر سرعت ۰.۸۸ ماخ (۱۰۷۰ کیلومتر بر ساعت)
سرعت کروز ۰.۸۳ ماخ (۱,۰۱۰ کیلومتر بر ساعت)
برد ۱۲,۰۰۰ کیلومتر


ارزش فعلی یک گلف‌استریم GV چقدر است؟
اگرچه مسی هواپیمای گلف‌استریم GV خود را اجاره می‌کند، بازار خرید این هواپیمای تجاری بزرگ همچنان بسیار فعال است. در حال حاضر، نسخه‌های جدیدتر این هواپیما با قیمتی حدود ۱۰ میلیون دلار به فروش می‌رسند. طبق گزارش Global Air، قیمت متوسط فروش گلف‌استریم GV حدود ۸,۴۲۵,۰۰۰ دلار است.

قیمت این هواپیما بسته به ساعات پرواز و تعداد فرودهای انجام‌شده متفاوت است. قیمت مدل‌های جدیدتر با ساعات پرواز کمتر می‌تواند به ۱۲ میلیون دلار برسد، در حالی که هواپیماهای قدیمی‌تر و مستهلک‌تر حدود ۶ میلیون دلار ارزش دارند.

هزینه‌های عملیاتی سالانه گلف‌استریم GV که بسته به ساعات پرواز در سال متفاوت است، می‌تواند بین ۱.۸ میلیون دلار تا ۳ میلیون دلار باشد. برخی از هزینه‌های عملیاتی متغیر شامل هزینه‌های سوخت، نگهداری و اورهال موتور است. هزینه‌های ثابت عملیاتی شامل هزینه‌های خدمه، بیمه و سایر هزینه‌های مدیریتی می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما