شناسهٔ خبر: 67260342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیجان انتخابات خراسان‌شمالی در ایستگاه تبلیغات انتخاباتی

بجنورد- ایرنا- هیجان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خراسان شمالی با آغاز به کار ستادهای نامزدها در شهرها وارد دامنه دیگری از تبلیغات شده است و نوید انتخاباتی پرشور و هیجانی را می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آغاز به کار ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری دوره چهاردهم در خراسان شمالی در روزهای اخیر جرقه رویدادی سیاسی و هیجانی را نوید می دهد و از طرفی برگزاری اولین میزگرد انتخاباتی از رسانه ملی این شور را دوچندان کرد و اینک در هر کوی و برزنی بحث انتخاباتی شکل گرفته و این فضا روز به روز هیجانی تر می شود.

تنور انتخابات همچنین در محافل جنبی ستادهای انتخاباتی داغ تر شده است و برگزاری مناظره و میزگردهای انتخاباتی بین جریان های مخالف پررنگ شده و نخبگان هر یک از کاندیدها، طرف مقابل را به انجام مناظره و یا میزگرد دعوت می کند و این مناظره ها در کمال آرامش و احترام تاکنون در بستر فضای مجازی برگزار شده است و توانسته تا حدی شور این رویداد سیاسی را در بین قشر جوان و تحصیلکرده افزایش دهد.

مناظره های انتخاباتی خود گواه اهمیت گوش های همراه در این رویدادها است که امروزه در دست کوچک و بزرگ و روستایی و شهری به وفور مشاهده می شود و نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

هیجان انتخابات خراسان‌شمالی در ایستگاه نخست

اگر این روزها سری به دانشگاه های خراسان شمالی بزنید، متوجه خواهید شد که بحث انتخابات در بین محافل دانشجویی بیشتر رونق گرفته اما تاکنون فضای دانشگاهی شور مورد انتظار را نیافته است.

اگرچه از دانشگاه ها انتظار می رود که در فصل انتخابات با برگزاری میزگرد و یا تریبون های آزاد دانشجویی بتواند این قشر تاثیرگذار را از انتخاب اصلح غنی کند ولی هنوز این فضای رقابتی و سیاسی در دانشگاه ها شکل نگرفته و تنها به نصب بنر و پرچم انتخابات اکتفا کرده اند هر چند که شور انتخاباتی در بین دانشجویان گواه این را می دهد که هر چه پیش رویم این فضا نیز همچون سال های گذشته هیجانی تر و انتخاباتی تر می شود.

اما این روزها بازار به واسطه ستادهای انتخابات پیشقراول شور انتخاباتی است و بازار بجنورد با آغاز به کار ستادهای انتخاباتی توانسته هیجان لازم را به جو جامعه تزریق کند و ستادهایی که غروب بجنورد را به انتخابات وصل کرده اند با آهنگ های انقلابی و متینگ های تبلیغاتی فضا را کاملا عوض کرده گویا رقابتی نفسگیر و سرنوشتی متفاوت در پیش است.

حال و هوای انتخابات خراسان شمالی در جمع های دوستانه و خانوادگی بیش از هر جای دیگری هیجانی است و در تمامی محافل انتخاب اصلح و یا جریان تاثیرگذار در سرنوشت و آینده جامعه نقل هر مجلسی است و هر یک به سهم خود سعی دارد تا زوایا و چالش های زندگی و مدیریتی کاندیداها را بهتر بشناسد و مورد واکاوی قرار دهد و اینجاست که نقش نخبگان جامعه پررنگ می شود و باید وارد میدان شوند و فارغ از هر سلیقه شخصی ممردم بتن جامعه را از معیارهای اصلح آگاه کنند.

هیجان انتخابات خراسان‌شمالی در ایستگاه نخست

اما تریبون های جلسات اداری نیز کانونی دیگر از شور انتخابات در این خطه محسوب می شود که توسط رسانه ها در فضای مجازی بازنشر داده می شود و این شور و هیجان بعد از اولین میزگرد سیاسی از رسانه ملی گسترده تر شد و توانست گفتمان انتخابات را در محافل سیاسی داغتر کند.

حامیان دو آتشه کاندیداها این روزها صبر و قرار ندارند، از هم اکنون پرچم و بنر به دست مقابل ستادها ایستاده اند، در حمایت از نامزد محبوبشان شعارهای حماسی سر می دهند و مردم را به همراهی می طلبند.

این حجم از تبلیغات و حضور میدانی در مدت زمان کوتاه مانده به انتخابات و فضای سالم حاکم بر این رقابتهای تبلیغاتی نشان از شعور سیاسی والای مردم این استان دارد که در جای خود ستودنی و قابل تحسین است.

نگاهی به انتخابات دور های گذشته خراسان شمالی نشان می دهد که مردم این استان برغم داشتن مشکلات، اما با حضور گسترده خود در عرصه های مختلف از جمله انتخابات همیشه جزو استان‌ها پیشرو به لحاظ میزان درصد مشارکت پذیری بوده اند.

شورای نگهبان، اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

نظر شما