شناسهٔ خبر: 67260296 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حسین زاده:

تدبیر وزارت نفت برای توقف روند صعودی واردات بنزین چیست؟

حسین زاده: نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس با اشاره به اینکه امسال حدود ۶ میلیارد دلار و سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم خطاب به وزیر نفت، گفت: با این روند صعودی که طی می شود امکان دارد این عدد در سال آینده به ۹ میلیارد و سال بعدتر به ۱۲ میلیارد دلار برسد و به همین ترتیب صعودی افزایش پیدا کند. وزارت نفت چه تدابیری اندیشیده برای اینکه این روند صعودی نباشد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، عبدالکریم حسین زاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳۰ خردادماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر نفت در تذکری ضمن اشاره به اینکه روزهای پایانی دولت سیزدهم را پشت سر می گذاریم از ریاست جلسه درخواست کرد جلسه پرسش از وزرا فقط جلسه فرمالیته نباشد برای اینکه چیزی گفته و شنیده شود اما از جانب مجلس پیگیری نشود.

حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: با توجه به اینکه کمیسیون های تخصصی مجلس تشکیل نشده در حال حاضر تنها کار نظارتی را دنبال می کنیم اما حتما این جلسات و پرسش و پاسخ ها ثبت و ضبط می شود و در آینده در کمیسیون ها پیگیری خواهد شد.

حسین زاده در ادامه خطاب به وزیر نفت، عنوان کرد: ما باید از دعواهای جناحی رد شویم، شما به مجلس آمدید تا گزارش بدهید و خودتان را نسبت به کارنامه ای که برای رأی اعتماد به مجلس تحویل دادید مقایسه کنید نه نسبت به گذشته و وقتی ما شما را با آن کارنامه مقایسه کنیم قاعدتا پرسش های اساسی پیش می آید؛ به عنوان مثال در حال حاضر ما در میادین مشترک به نسبت میزان برداشتی که داریم از همه کشورها عقب افتادیم، پاسخ دهید مجموعه وزارت نفت برای جبران این میزان عقب ماندگی ها چه کاری انجام داده است؟

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۶ میلیارد دلار و سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم، عنوان کرد: با این روند صعودی که طی می شود امکان دارد این عدد در سال آینده به ۹ میلیارد و سال بعدتر به ۱۲ میلیارد دلار برسد و به همین ترتیب صعودی افزایش پیدا کند. وزارت نفت چه تدابیری اندیشیده برای اینکه این روند صعودی نباشد؟

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طرف دیگر ما با قاچاق شدید روزانه ۱۰ میلیون لیتر سوخت فقط از جنوب کشور روبه رو هستیم، اگر قرار باشد بدون برنامه و به این صورت واردات بنزین انجام دهیم و از طرف دیگر بدون هیچ نظارتی قاچاق صورت گیرد روند توسعه کشور تعطیل خواهد شد.

حسین زاده در بخش پایانی صحبت های خود، گفت: امروز پتروپالایشگاه های ما ظرفیت تولید حدود ۳۰ میلیون لیتر روزانه بنزین را دارند، چرا از ظرفیت آن ها استفاده نمی کنیم؟

انتهای پیام/

نظر شما