شناسهٔ خبر: 67260188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان

نظارت بر عملکرد بنگاه‌های املاک زنجان تشدید می‌شود

زنجان - ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان از تشدید نظارت بر عملکرد بنگاه‌های املاک در معاملات اراضی خارج از محدوده شهری یا فاقد کاربری مسکونی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌طیب جعفری روز چهارشنبه در جلسه نظارت بر عملکرد بنگاه ها و مشاورین املاک استان، افزود: نظارت اداره تعاون و اتاق تعاون استان بر این موضوع با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی با شدت بیشتری انجام می شود.

وی ادامه داد: این طرح ضربتی با اولویت بندی بنگاه هایی که در حوزه اراضی شهرکهای اقماری و خارج از محدوده فعالیت دارند اجرایی شده است.

جعفری با بیان اینکه برای رفع نابسامانی بازار خرید و فروش فیش های خارج از محدوده تلاش مضاعف خواهیم کرد، گفت: رئیس کل دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز بر نظارت جدی و مستمر بر عملکرد بنگاه های املاک در معاملات اراضی خارج از محدوده تاکید دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: هشت تعاونی مشکل دار دارای اراضی خارج از محدوده قانونی شهر و فاقد کاربری مسکونی در استان شناسایی شده است که با پیگیری های مستمر اشرافیت کامل هم بر فعالیت و هم تعداد اعضای ثبت شده آنها داریم.

فعالیت تعاونی های مسکن استان در طول سال های متمادی، نقش مهمی در خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه داشته اما عملکرد برخی از شرکت های تعاونی موجب ایجاد مشکل و بر باد رفتن آرزوی خانه دار شدن اعضای آنها شده است.

با وجود اینکه سالها از مشکلات این تعاونی ها می گذرد و به رغم اینکه منابع رسمی از الحاق نشدن زمین های این تعاونی ها به محدوده شهر خبر می دهند، ولی همچنان خرید و فروش فیش‌های آنها در استان جریان دارد که موجب سوء استفاده برخی و زیان و خسران برخی دیگر شده است.

نظر شما