شناسهٔ خبر: 67260116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان‌شمالی: با مراکز تربیتی غیرمجاز برخورد قانونی می شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: مراکز تربیتی و کودکستان های فاقد مجوز فعالیت از آموزش و پرورش استان شناسایی و با آنها برخورد قانونی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: بر اساس قانون تمامی کودکستان ها و مراکز تربیتی باید از آموزش و پرورش مجوز داشته باشند و در غیر این صورت با دستور قضایی باید با آنها برخورد شود.

وی افزود: مسوولیت کودکستان ها به آموزش و پرورش واگذار شده است و بر این اساس تمامی این مراکز باید زیر نظر این سازمان فعالیت کنند.

آمار دقیقی از شمار نوآموزان و کودکستانی های استان در دست نیست اما برآورد می شود بیش از ۱۴ هزار نوآموز و کودکستانی در مراکز مختلف حضور دارند.

حسین نژاد با تاکید بر تجهیز نماز خانه ها در مدارس، گفت: آموزش و پرورش و همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت باید بکوشند فرهنگ و هویت دینی به خصوص نماز را در کودکان و نوجوانان تقویت کنند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بی تردید برگزاری نماز جماعت در مدارس نقش موثری در تقویت باورهای دینی نوجوانان خواهد داشت.

وی با اشاره به مدرسه سازی گسترده در دولت سیزدهم، یادآور شد: گرچه در ۳۲ خدمت شهید جمهور مدارس زیادی در استان با همکاری نیکوکاران ساخته شد اما هنوز کمبودهایی در این حوزه وجود دارد.

حسین نژاد تصریح کرد: هنوز در برخی مناطق مدارس کانکسی وجود دارد که این امر به توزیع نامناسب اجرای طرح های آموزشی برمی گردد.

به گزارش ایرنا، سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی ۵.۷ مترمربع و در کشور ۵.۲ مترمربع است و این استان در این شاخص در جایگاه ۱۷ استان های کشور قرار دارد، این استان در طبقه بندی های وضعیت سرانه آموزشی در وضعیت زرد قرار گرفته است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند

نظر شما