شناسهٔ خبر: 67259949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حسین زاده در صحن مجلس:

با روند صعودی واردات بنزین مقابله شود/انتقاد از قاچاق بنزین

زهرا علیدادی

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس گفت: متاسفانه واردات بنزین به ۶ میلیارد دلار رسیده و باید با روند صعودی واردات بنزین مقابله شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم حسین زاده در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور گفت: در حال حاضر در میادین مشترک از برخی از کشورها عقب مانده‌ایم و میزان برداشت ما کمتر است که باید برای جبران عقب ماندگی در برداشت‌ها از میادین مشترک، اقدامات لازم انجام شود.

وی با انتقاد از واردات بنزین گفت: سال گذشته سه میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم که امسال به ۶ میلیارد دلار افزایش یافته است و اگر همین رویه ادامه پیدا کند، واردات بنزین در سال بعد به ۹ میلیارد دلار و در سال‌های بعدی به ۱۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً باید برای مقابله با روند صعودی واردات بنزین اقدام عاجل انجام شود. از سوی دیگر شاهد قاچاق بسیار شدید بنزین هستیم و اگر قرار باشد بدون برنامه بنزین وارد کنیم و بعد قاچاق شود، روند توسعه متوقف می‌شود.

حسین زاده تصریح کرد: پتروپالایش ها این ظرفیت را دارند که روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین تولید کنند و ما باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم.

نظر شما