شناسهٔ خبر: 67259936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست کلمبیا از ساکنان اراضی اشغالی برای ممانعت از کشتار و حملات در غزه

مریم مینایی

رئیس‌جمهور کلمبیا از صهیونیست‌ها خواست تا در برابر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه بایستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با به اشتراک گذاشتن تصاویری از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمانی که غیرنظامیان فلسطینی در غزه در آن زندگی می‌کردند، از اسرائیلی‌ها خواست تا در برابر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه بایستند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس‌جمهور کلمبیا خاطرنشان کرد امروز ساکنان سرزمین‌های اشغالی باید در خط مقدم دفاع از صلح جهانی و حق حیات باشند.

گوستاوو پترو همچنین تاکید کرد: از شما می‌خواهم هر کاری که لازم است برای جلوگیری از نسل‌کشی کودکان در غزه انجام دهید.

رئیس‌جمهور کلمبیا در ماه مه میلادی نیز اعلام کرده بود که این کشور به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، روابط خود را با این رژیم قطع خواهد کرد. پترو به‌شدت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و درخواست داده تا کلمبیا به پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی بپیوندد.

اواخر فوریه گذشته نیز کلمبیا تمامی خریدهای تسلیحاتی خود از رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد و گفت تمامی کشورهای جهان باید نتانیاهو را تحریم کنند.

از هفتم اکتبر که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه به وجود آمده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است. طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ تا این لحظه به ۳۷ هزار و ۳۷۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما