شناسهٔ خبر: 67259883 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

از فنت شیپ تا زابالتا؛ سمسارها بر طبل‌ها می کوبند!

امیدمافی-کلاغ چاییده شایعه، شبانه روز دور دکانِ دو نبش فوتبالِ لاف زن و گزافه گوی ما می گردد.

صاحب‌خبر -

حرف مفت هم که الی ماشاءالله مالیات ندارد. در روزهایی که نیمکت‌های برزخیِ تیم‌های وطنی گزینه‌های جدید را انتظار می کشند ،قطار کردن نام‌های باربط و بی‌ربط کار چندان صعبی نیست!

صبح هنوز ناشتایی را به بدن نزده‌ایم که خبر  پیوستن یان فنت شیپ نامزدی، هلندی به ارتش سرخ را می‌شنویم. هنوز در حال هضم این چواندازی هستیم که پرستوهای مهاجر به صفحه فلان ایجنت لینک شده و از پیوستن احتمالی الکساندر نوری به شمس آذر و کارلوس کی روش هفتاد و یک ساله به تراکتور خبر می دهند و هیچ کس هم نیست محض رضای خدا تأیید و تکذیب کند. این‌گونه است که کار بنگاه‌های سخن پرانی سکه می‌شود و برق رهبران پرطمطراق چند ساعتی فوتبال ما و رؤیاهای خیس آن را می گیرد!

بهت آور اما شایعه‌ای است که حول یک باشگاه صنعتی چرخیده و در صفحه پایگاه خبری مثلاً معتبر! به شدت لایک گرفته است. بله، چو انداخته‌اند که پابلو زابالتا همین روزها این اطراف و اکناف آفتابی خواهد شد و با مدیران مرفه و بورژوای همیشه خبرساز باب مذاکره را خواهد گشود.

گزافه گویی و دروغ بافی تا کجا؟ پانوشت و پانویس خبرهای پوشالی به گونه ای است که با نیم نگاه و اندک تأملی می توان پی برد برخی ایجنت‌ها به شدت مشغول کارند و البته به مه آلود کردن اتمسفر فوتبال ایران به غایت علاقه‌مند!

حضرات در حالی جماعتی ساده دل را به حاشیه می‌برند که زابالتای آرژانتینی هم اکنون در سرزمین ژرمن‌ها کنار دست سیلوینیوی برزیلی می نشیند و برای عبور آلبانی از گروه مرگ نقشه می‌کشد. آخر کدام عقل سلیم تأیید می‌کند مربی حرفه ای آمریکای لاتین در اثنای جام ملت‌های اروپا با واسطه‌های فوتبال ایران در حال رایزنی باشد و عنقریب  شال و کلاه کند و با طیاره فرانکفورت-تهران به این حوالی بال بگشاید!

در روزهایی که بحث بی فرجام و بی سرانجام سقفِ قرارداد مُشتی فرضیه و سیگنال نامفهوم را پیش روی اهالی فوتبال قرار داده، به صف کردن نام‌ها برای حلال کردن نان‌ها اتفاقی کلیشه‌ای، روتین و خلق‌الساعه است که علاوه بر غنج و غمزه چند سمسار و دلال، منتج به داغ شدن تیترهای دواگلی‌رنگ فلان سایت و بهمان جریده خواهد شد.

نظر شما