شناسهٔ خبر: 67259857 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مصرف برق دوباره رکوردشکنی کرد

مدیر عامل شرکت توانیر از شکسته شدن نصاب مصرف برق کشور که در مرداد سال گذشته و در گرم‌ترین روزهای سال اتفاق افتاده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در روز ۲۹ خرداد و در ساعت‌های اوج مصرف روز، نصاب جدید ۷۳ هزار و ۵۶۵ مگاوات تقاضای مصرف برق در کشور ثبت شد که مشابه این مقدار مصرف پانزدهم مرداد سال ۱۴۰۲ به میزان ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات بود.

وی اعلام کرد: این میزان تقاضا برای روزهای انتهایی بهار رشد فزاینده ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد و نصاب‌های جدیدی که با فاصله زمانی کم ثبت می‌شود نشان می‌دهد که مصرف برق در کشور بالاست و امیدواریم در روزهای آتی که تابستان و گرمای شدید به‌طور رسمی آغاز خواهد شد، شاهد همکاری و مشارکت هم‌وطنان در کاهش مصرف برق باشیم.

سخنگوی صنعت برق در پایان با تاکید بر اینکه شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تأمین برق هموطنان وجود ندارد از مردم درخواست کرد به مصرف برق خود توجه بیشتری داشته باشند تا امکان تأمین برق پایدار برای همه هم‌وطنان فراهم شود.

رجبی مشهدی از تمام هم‌وطنان درخواست کرد با شرکت در پویش باانرژی از جوایز ارزنده مدیریت مصرف برق که شامل ۳۰۰ خودرو و میلیون‌ها جایزه ارزشمند، لوازم خانگی و دیجیتال است بهره‌مند شوند.

نظر شما