شناسهٔ خبر: 67259594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح سد معبر در الشتر و لزوم تمکین مسافربرها از قانون

خرم آباد - ایرنا - با اجرای طرح رفع سد معبرها در شهر الشتر (مرکز شهرستان سلسله) بیش از ۱۰۰ دستگاه خودروی مسافربر شخصی که در مسیر الشتر به خرم آباد اقدام به مسافرکشی می کرده اند نسبت به اجرای این قانون گلایه هایی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مسیر تقریبا ۵۰ کیلومتری الشتر به خرم آباد یکی از پرتردد ترین مسیرهای برون شهری استان لرستان محسوب می شود.

به علت اشتغال بسیاری از اهالی شهرستان سلسله در دستگاه های دولتی و بخش خصوصی شهر خرم آباد و همچنین تحصیل بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان این شهرستان در دانشگاه ها و مدارس مرکز استان و رفت و آمد بسیاری از شهروندان برای درمان در مراکز درمانی این شهر از بار ترافیکی بالایی برخوردار و روزانه افراد بسیاری در مسیر الشتر به خرم آباد تردد می کنند.

ایستگاه اصلی این خودروها از سال های گذشته تاکنون در چهارراه شهید مدنی شهر الشتر بوده و مسافران برای رفت و آمد باید به این چهارراه پرتردد در مرکز شهر مراجعه کنند که با اجرای طرح رفع سد معبرها در مناطق مختلف شهر توسط شهرداری الشتر اجازه سوار کردن مسافر در این مسیر به رانندگان مربوطه داده نشد اما تاکنون هیچکدام از این خودروها به قانون رفع سد معبر تمکین نکرده اند.

این رانندگان که تعداد آنها بیش از ۱۰۰ نفر است معتقدند با اجرای این طرح و اجازه ندادن برای مسافرکشی در این مسیر معیشتشان با مشکل مواجه شده است.

ضرورت توجه به مشکلات خانواده های ارتزاق کننده از این شغل

یکی از رانندگان می گوید: سال هاست در این مسیر کار کرده و تاکنون هیچکدام از رانندگان مشکلی نداشته ایم و این ایستگاه از سال های گذشته تاکنون به عنوان ایستگاه و گاراژ اصلی الشتر به خرم آباد محسوب می شده است.

رضا یوسفوند افزود: اگر از گذشته مانع مسافرکشی در این چهارراه می شدند و مسیری را برایمان مشخص می کردند مشکلی به وجود نمی آمد اما اکنون پس از سالها جابجایی برایمان سخت است.

وی افزود: پس از اجرای طرح سد معبر به دلیل مشکلات معیشتی که در زندگی داشتم دوباره اقدام به مسافرکشی کردم که متاسفانه پلیس راهور با دستور دادستانی مانع شده و اکنون نیز خودروی بنده با قید وثیقه آزاد شده است.

وی تصریح کرد: ما شغل دیگری بجز رانندگی نداریم و چنانچه مانع فعالیتمان شوند معیشت خانواده هایمان با مشکل مواجه می شود و امیدواریم که هرچه سریعتر با تعیین تکلیفمان و مشخص کردن مسیری دیگر مشکل صدها خانواده ارتزاق کننده از این شغل برطرف شود.

لزوم حمایت از رانندگان مسافرکش

مسافرکش دیگری می گوید ۲ خودرو داشته که اکنون یکی از آنها با اجرای طرح رفع سد معبر در پارکینگ خوابیده و آزادسازی آن هزینه بسیاری را برایش در بر دارد.

ناصر حسنوند معتقد است وقتی طرحی می خواهد قابلیت اجرا بیابد باید قبل از هرچیز مقدمات آن فراهم شود اما شهرداری بدون فراهم کردن هیچ مقدماتی اقدام به اجرای طرح کرده و اکنون صدها خودرو و همچنین مسافران مسیر سرگردان شده اند.

وی ادامه داد: سالهاست در این چهارراه مستقر و هیچ گاه ایرادی به ما گرفته نشده اما اکنون با اجرای این طرح خانواده هایی که معیشتشان از طریق مسافرکشی تامین می شد با مشکل مواجه شده اند ضمن اینکه اکنون برای سوار کردن مسافرها مجبور به انجام صدها ترفند می شویم که انتظار می رود با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه حمایت بیشتری از این قشر زحمتکش به عنوان اقشار کم درآمد جامعه صورت گیرد.

اجرای طرح سد معبر در الشتر و لزوم تمکین مسافربرها از قانون

لزوم تعدیل جریمه های اعمال شده برای رانندگان

راننده دیگری است معتقد است باید بین رانندگان کهنه کار مسیر که تنها شغلشان مسافرکشی است با سایر افرادی که کارمند و یا دارای شغل های دیگری هستند و در ساعاتی از روز اقدام به مسافرکشی می کنند تفاوت قایل بود.

رحیم نعمتی می گوید: این چهارراه برای همه اهالی شهرستان به عنوان گاراژ شناخته می شود و چنانچه به رانندگان اجازه دهند با نظم و انضباط بیشتری در این مسیر حضور یافته و اقدام به سوار کردن مسافر کنند هم معیشت رانندگان تامین و هم مسافرها با مشکل مواجه نمی شوند.

وی تصریح کرد: بسیاری از رانندگان چون مجبور به مسافرکشی برای تامین اقتصاد خانواده هستند با جریمه های سنگین مواجه شده و در شرایط اقتصادی امروز برای پرداخت این جرایم با مشکل روبرو هستند و امیدواریم مسوولان با مساعدت بیشتری به این موضوع نگاه و فرصت ارتزاق را از رانندگان نگیرند.

مسافربرهای شخصی باید در پایانه شهرستان مستقر شوند

شهردار الشتر در این باره به ایرنا گفت: شهر الشتر (مرکز شهرستان سلسله) به دلیل بافت قدیمی دارای خیابان های اصلی باریکی است و چهارراه مدنی نیز یکی از شلوغ ترین و اصلی ترین چهارراه مرکز شهر محسوب می شود که با تجمع خودروهای مسافرکش در این مسیر، خیابان بروجردی قفل شده و با ترافیک بالایی مواجه می شود.

محمد شریفی مقدم با اشاره به گلایه های مغازه ها و رانندگان خودروها از ترافیک بالا و تجمع رانندگان مسافرکش در این مسیر افزود: با اجرای طرح رفع سد معبر در سطح شهر از رانندگان مسافرکش مسیر الشتر به خرم آباد خواسته شد در ترمینال شهرستان اقدام به سوار کردن مسافر کنند که متاسفانه تاکنون هیچکدام از این رانندگان به قانون مربوطه تمکین نکرده اند.

وی ادامه داد: تاکسی های زرد رنگ برون شهری که در ترمینال اقدام به جابجایی مسافر می کنند ماهانه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه پرداخت می کنند ضمن اینکه تمامی سرنشینان این خودروها بیمه شخص ثالث هستند در حالی که مسافربرهای برون شهری از این قاعده مستثنی هستند.

تامین معیشت رانندگان اولویت اول مسوولان است

شهردار الشتر با تاکید بر اینکه منکر تامین معیشت این رانندگان در شرایط اقتصادی فعلی نیستیم عنوان کرد: جلسه ای در این خصوص با فرماندار، فرمانده انتظامی و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان برگزار و توافق شد تمامی رانندگان مسافربر شخصی نیز به ترمینال شهرستان مراجعه و در کنار تاکسی های پایانه اقدام به مسافرکشی کنند تا این چهارراه پررفت و آمد نیز آزاد شود اما رانندگان مسیر تاکنون نپذیرفته اند در حالی که رانندگان تاکسی ها این امر را پذیرفته اند.

شریفی مقدم اضافه کرد: فعالیت این رانندگان غیرقانونی است چرا که تاکسی های برون شهری برای خروج از شهرستان صورت وضعیت می گیرند تا چنانچه مشکلی برای مسافران مسیر پیش آمد بتوانند از بیمه سرنشینان استفاده کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود شهرداری و سایر دستگاه های شهرستان مشکلی با فعالیت این رانندگان ندارند اما در مقابل آنها نیز باید به قانون تمکین و در ترمینال اقدام به مسافرکشی کنند ضمن اینکه رایزنی هایی نیز در خصوص بیمه کردن سرنشینان این خودروها صورت گرفته اما منوط به تمکین آنها نسبت به قانون مربوطه سد معبر است.

نظر شما