شناسهٔ خبر: 67259314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

میزبانی ورزشگاه نصیری یزد از لیگ برتر؛ رویا تا واقعیت!

محمدمسعود زارع

میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران یک رویایی شیرین برای هواداران یزدی فوتبال است اما اخیراً تحقق این رویا با چالش‌هایی روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

پس از نزدیک به ۱۹ سال دوری استان یزد از نقشه جغرافیایی لیگ برتر فوتبال ایران، حالا تیم چادرملو اردکان یک بار دیگر نام این استان را در لیست استان‌های حاضر در سطح اول فوتبال ایران گنجانده تا نسل امروز همانند پدران خود که با شهید قندی، این جو نشاط‌آور را تجربه کرده‌اند، با چادرملو این حس و حال را در ورزشگاه شهید نصیری تجربه کنند.

قطعاً میزبانی از رقابت‌های سطح اول و تیم های مطرح و پرطرفدار فوتبال نیازمند یک استادیوم استاندارد است، زیر ساختی که حالا ضعف یا حتی بهتر است بگوییم نبود آن، بیش از گذشته در استان یزد در حال نمایان شدن است و چه بسا که به همین دلیل، رویای میزبانی از مسابقات لیگ برتر حداقل به اندازه چند هفته ابتدایی لیگ یا حتی یک نیم فصل، در حد همان رویا باقی بماند.

هر چند که از مدت‌ها قبل رسانه‌ها، کارشناسان و حتی «سعید اخباری» سرمربی تیم فوتبال چادرملو اردکان در کنفرانس‌های مطبوعاتی خود به مراتب این زنگ خطر را به صدا درآورده و احتمال سلب میزبانی از ورزشگاه شهید نصیری یزد از مسابقات لیگ برتر را گوشزد کرده بودند، اما متولیان این امر از کنار این موضوع به راحتی گذشتند یا به اصطلاح، کار امروز را به فردا سپردند.

فارغ از تمام نظرات کارشناسان و مسئولین فدراسیون که بارها در خصوص این موضوع تذکر داده بودند، میزبانی از تیم آلومینوم اراک در مرحله یک چهارم نهایی و همچنین میزبانی از بازی حساس لیگ یعنی تقابل چادرملو و فجر شهید سپاسی شیراز در هفته‌های پایانی لیگ، پرده از چهره واقعی این استادیوم برداشت تا سازمان لیگ فوتبال ایران ۴۱ مورد ایراد به این ورزشگاه وارد کند.

تعویض کامل چمن ورزشگاه، نصب اسکوربرد، گیت‌های ورودی تماشاگران، تفکیک ورودی‌های مجزا جهت ورود تیم‌ها، داوران و عوامل اجرایی و تماشاگران، ارتقا میزان نور ورزشگاه،  احداث پارکینگ، ایجاد سامانه بلیط فروشی و تفکیک جایگاه‌های ویژه شامل وی‌آی‌پی و سی‌آی‌پی و همینطور تجهیز آنها به امکانات لازم از جمله مهترین این ضعف و کمبودهاست.

فدراسیون فوتبال ایران چند روز قبل یعنی در تاریخ ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ طی نامه‌ای سه صفحه‌ای خطاب به هیات فوتبال استان و باشگاه چادرملو اردکان، فهرستی کامل از مشکلات، معایب، و نواقص ورزشگاه شهید نصیری را در ۴۱ بند اعلام و تاکید کرده چنانچه این نواقص تا پیش از شروع لیگ فصل آتی رفع نگردد، امکان میزبانی از مسابقات مربوطه در ورزشگاه نصیری از باشگاه چادرملو سلب شده و باشگاه مطابق مقررات می‌بایست نسبت به معرفی ورزشگاه دیگری که واجد شرایط باشد، در استان یزد یا استان های همجوار اقدام کند؛ موضوعی که کام شیرین هواداران فوتبال یزد را در آستانه تلخی قرار داده است.

همچنین در انتهای این نامه به صراحت ذکر شده است که مسئولان امر می‌بایست ظرف مدت دو روز کاری، پس از دریافت فهرست نواقص، برنامه زمانبدی خود را برای رفع این معایب و نواقص به سازمان لیگ اعلام کنند؛ موضوعی که پس از گذشت حدود ۶ روز هنوز نسبت به اطلاع رسانی در این باره اقدامی نشده است.

البته روز گذشته نشستی با عنوان «کارگروه برنامه ریزی رفع نواقص و آماده سازی ورزشگاه شهید نصیری» به ریاست «زهیر حاجی‌حسینی» مدیر کل ورزش و جوان استان و با حضور «علی عطایی» مدیر عامل باشگاه چادرملو اردکان تشکیل شده، اما همچنان این شائبه در ذهن هواداران فوتبال استان وجود دارد که آیا ورزشگاه شهید نصیری همزمان با شروع لیگ امکان میزبانی از دیدارهای خانگی تیم چادرملو اردکان را دارد یا خیر؟  

میزبانی ورزشگاه نصیری یزد از لیگ برتر؛ رویا تا واقعیت!

میزبانی ورزشگاه نصیری یزد از لیگ برتر؛ رویا تا واقعیت!

میزبانی ورزشگاه نصیری یزد از لیگ برتر؛ رویا تا واقعیت!

انتهای پیام

نظر شما