شناسهٔ خبر: 67259261 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

موبایل‌قاپ دلال اسلحه از آب درآمد | دستگیری تبعه خارجی با بوی الکل در دهانش + تصویر متهم

ماموران پلیس پس از دستگیری یک جوان موبایل‌قاپ، با بررسی تلفن همراهش، به تبهکاری‌های هولناک این تبعه خارجی پی بردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، نیروهای کلانتری شفای مشهد که از آغازین روزهای سال جاری،عملیات‌های گسترده‌ای برای مبارزه قاطعانه با دزدان و یغماگران اموال مردم را آغاز کرده‌اند در ادامه این عملیات به ۲ جوان موتورسوار دربولوار خیام مشهد مشکوک شدند که با چسب سفید ۲ عدد از پلاک موتورسیکلت را مخدوش کرده بودند.

عوامل گشت انتظامی با همین سرنخ مهم منطقه را به قرق خود درآوردند و بی‌درنگ مراتب را به رئیس کلانتری اطلاع دادند.

دقایقی بعد با راهنمایی‌ها و دستورات سرگرد احسان سبکبار عملیات دستگیری ۲ جوان موتورسوار شروع شد اما راکب موتورسیکلت در یک لحظه متوجه حضور پلیس شد و در حالی که همدستش را رها کرده بود، گاز موتورسیکلت را فشرد.

همدست ۱۸ساله موتورسوار نیز قصد داشت او را متوقف کند ولی راکب از چنگ همدستش نیز گریخت و در تاریکی شب ناپدید شد.

ترک‌نشین موتورسیکلت که خود را در محاصره نیروهای انتظامی می‌دید، با سوءاستفاده از تاریکی خیابان به زیر خودروهای پارک شده در حاشیه بولوار خزید و خود را مخفی کرد، اما نیروهای کلانتری بلافاصله او را از زیر خودرو بیرون کشیدند و حلقه‌های قانون را بر دستانش گره زدند.

در همین حال او با فریادهای وحشتناک و ایجاد سر و صدا سعی کرد مردم را در اطراف خود جمع کند ولی شهروندان به یاری پلیس آمدند و بدین ترتیب متهم به سرقت که بوی مشروبات الکلی از دهانش بیرون می‌زد به مقر انتظامی انتقال یافت.

موبایل‌قاپ دلال اسلحه از آب درآمد | دستگیری تبعه خارجی با بوی الکل در دهانش + تصویر متهم

اگرچه این سارق ۱۸ساله ابتدا خود را با اسامی جعلی معرفی می‌کرد، ولی خیلی زود هویت واقعی این تبعه خارجی (افغانستانی) لو رفت و یک دستگاه گوشی تلفن نیز در حالی از وی کشف شد که مدعی بود گوشی متعلق به مادرش است و رمز آن را نمی‌داند. اما ماموران با شگردهای تخصصی خود رمز گوشی را بازکردند و به راز تبهکاری‌های هولناک این گوشی‌قاپ‌جوان پی بردند.

بررسی‌های موشکافانه پلیس نشان داد که وی عضو گروه خرید و فروش سلاح گرم است و در این زمینه فعالیت می‌کند. از سوی دیگر نیز اطلاعاتی از گوشی وی به دست آمد که از نقش متهم در خرید و فروش اموال سرقتی و انتقال آن‌ها به افغانستان حکایت داشت.

در همین حال، یکی از مالباختگان با مراجعه به کلانتری سارق جوان را شناسایی کرد و گفت: صبح هفدهم اردیبهشت ۲ موتورسوار جوان در خیابان بهمن منطقه خواجه ربیع گوشی تلفنم را ربودند که امروز یکی از آن‌ها را در کلانتری شفا شناسایی کردم.

تحقیقات بیشتر درباره تبهکاری‌های هولناک این متهم و دستگیری همدست فراری وی با دستورات ویژه قضایی همچنان ادامه دارد.

نظر شما