شناسهٔ خبر: 67259212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار گردید؛

نشست سالیانه دبیران، رابطین فرهنگی و ائمه جماعات مراکز تابعه دانشگاه

نشست سالیانه هم‌اندیشی دبیران، رابطین فرهنگی(نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، اخلاق و پوشش حرفه‌ای، انطباق) مسئولین و ائمه جماعت بیمارستان‌ها، دانشکده‌ها، مراکز بهداشتی و کلیه مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایلام با موضوع تبیین انتخابات برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا ایلام، این نشست توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با موضوع هم‌اندیشی در خصوص اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هماهنگی و برنامه‌ریزی اقدامات آینده و نیز تبیین انتخابات برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، توسط مدیر فرهنگی دانشگاه، مباحثی به عنوان دستور کار تشریح شد و مروری بر ابلاغ برخی آیین‌نامه‌ها از جمله استاندارد ملی رفتار و پوشش حرفه‌ای دانشجویان و کارکنان، آیین‌نامه انطباق و حجاب و عفاف صورت گرفت. در ادامه نیز در خصوص برنامه‌ریزی جهت اقدامات فرهنگی آینده به ویژه بحث انتخابات بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نشست سالیانه دبیران، رابطین فرهنگی و ائمه جماعات مراکز تابعه دانشگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این نشست بیان داشت: باید تلاش شود از ظرفیت دانشگاه جهت اعتلای فعالیت‌های فرهنگی بهره‌مند شد تا به نقطه‌ای برسیم که دانشگاه را در جهات مختلف به‌خصوص زمینه‌های فرهنگی چون فعالیت‌های قرآن و عترت، پوشش و رفتار حرفه‌ای و سلامت معنوی به دیگران معرفی نماییم.

دکتر بهزاد بسطامی تأکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی می‌بایست در تمام سطوح اساتید، دانشجویان و کارکنان گسترانیده شود.

وی در خصوص اهمیت انتخابات نیز خاطرنشان کرد: باید به جدیت و با طرح ایده‌های نو بتوانیم مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات را افزایش دهیم و به انتخاب اصلح دست یابیم.

نشست سالیانه دبیران، رابطین فرهنگی و ائمه جماعات مراکز تابعه دانشگاه

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم در بخش دیگری از این جلسه ضمن اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه، اظهار داشت: نظام جموری اسلامی عقول خوابیده جامعه کنونی را بیدار می‌سازد. یکی از عوامل اقتدار و استحکام درخت تنومند انقلاب اسلامی، بحث مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشورشان است. امام راحل از همان ابتدای انقلاب، امورات را به خود مردم محول می‌کردند که سبب شد شعار "ما می‌توانیم" زنده شود و انقلاب ما به الگویی بی بدیل برای ملت‌های تحت سلطه مبدل گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود علی‌حسنی ادامه داد: یکی از دلایل شکست نقشه‌های دشمن در پیشبرد اهدافشان این است که انقلاب ما پشتوانه‌ای مردمی دارد. پایبندی مردم به شعارها و آرمان‌های انقلاب و حضور همیشگی آنان در صحنه‌های سرنوشت‌ساز سبب شد که دشمن نوع جنگ خود را به جنگ نرم و شناختی تغییر دهد و بدین ترتیب در اعتقادات مردم رخنه نماید.

وی با توجه به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: حضور در انتخابات، ادامه‌دهنده راه شهدای خدمت و بدرقه مسیر آنان است و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است . همکاران رابط فرهنگی بایستی تلاش نمایند با طرح ایده و اجرای برنامه‌های مختلف در مراکز تابعه دانشگاه، شور انتخاباتی را در مخاطبان پدید آورند.

نشست سالیانه دبیران، رابطین فرهنگی و ائمه جماعات مراکز تابعه دانشگاه

علی‌حسنی مهم‌ترین ویژگی‌های یک کاندید اصلح را برشمرد و گفت: شخصی که به عنوان رئیس جمهور آینده برگزیده می‌شود، باید به مبانی انقلاب اعتقاد داشته باشد، دلسوز و مردمی باشد، مشکلات جامعه از جمله مسائل اقتصادی و معیشت را مدنظر داشته باشد و راه رئیس جمهور شهید را ادامه دهد.

در پایان نشست فوق، پرسش و پاسخ بین حاضرین در خصوص مباحث مطرح‌شده انجام گرفت.

نشست سالیانه دبیران، رابطین فرهنگی و ائمه جماعات مراکز تابعه دانشگاه






برچسب‌ها:

نظر شما