شناسهٔ خبر: 67259156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان‌:

بیش از ۵۵ هزار تن کود بین کشاورزان ایلامی توزیع شده است‌

رضا پاکزاد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: با توجه به سهمیه ابلاغی  برنامه‌ریزی انجام شده در سال قبل ۵۵ تن انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان تدارک و توزیع شد.

صاحب‌خبر -

دکتر «سیامک بیگی» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: بر اساس الگوی کشت استان ۳۸ محصول زراعی و باغی واجد دریافت کود یارانه‌ای شدند که عمده میزان مصرف کود در محصولات غلات و دانه‌های روغنی بود از مجموع این میزان کود، ۴۶ هزار و ۲۷ تن کود اوره بوده که حدود ۵ هزار تن بیش از سهمیه استان در سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود: کود فسفات توزیع شده در استان ۶ هزار ۷۰۹ تن بوده که در مقایسه با سال قبل،  دو برابر افزایش را نشان می‌دهد، کود پتاسه نیز به مقدار ۲ هزار ۷۵۴ تن در زمان کشت و بعد از آن در بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تغذیه مناسب و به موقع اثرات آن در تولید گندم امسال مشهود بود، به‌طوری که تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم توسط مراکز خرید خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود تا ۴۰۰ هزار تن تولید در استان داشته باشیم.

بیگی گفت: یکی از اقدامات موثری که سال قبل انجام شد ذخیره‌سازی کود در استان بود که حدود ۱۳ هزار تن کود در انبارهای شرکت ذخیره شد و در زمان اوج مصرف در مدت کوتاهی بین کشاورزان توزیع شد.

بر اساس در برنامه ابلاغی ۱۴۰۳ نیز حدود ۵۴ هزار تن سهمیه کود برای محصولات زراعی شامل گندم جو کلزا پنبه و چغندر قند در نظر گرفته شده که تاکنون ۶ هزار و ۳۴۸ تن انواع کود در انبارهای شرکت ذخیره شده است و ۲ هزار و ۲۵۰ تن نیز بین کشاورزان توزیع شده است.

انتهای پیام

نظر شما