شناسهٔ خبر: 67259149 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا؛

کهولت و فراموشی؛ مهمترین رقیب جو بایدن

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر، به‌نظر می‌رسد رسانه‌ها روی عملکرد جو بایدن و وضعیت سلامتی او متمرکز شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز؛ برخی صاحبنظران بر این باورند چنان‌چه او برای یک دوره ۴ ساله دیگر رییس‌جمهور شود، بعید است بتواند تا پایان دوره‌اش از عهده مسئولیت‌هایش برآید.

در همین زمینه، سن و سال بالای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و موج گاف‌های اخیر این رییس‌جمهور ۸۱ ساله، نگرانی‌های زیادی را در میان رأی‌دهندگان و کارشناسان آمریکایی برای حضور دوباره او در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ ایجاد کرده است. در جدیدترین مورد، صورت و بدن جو بایدن در یک گردهمایی جمع‌آوری کمک مالی در لس‌آنجلس برای لحظاتی مات و مبهوت برجای ماند.

البته این رفتارهای بایدن اتفاقی تازه نیست، او پیشتر هم در برخی گفت‌وگوهایش علائمی از آلزایمر را نشان داده است. بایدن در ماه فوریه به اشتباه عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر را آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک خطاب کرد و در همان ماه هنگام نام بردن از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به فرانسوا میتران، رهبر سابق این کشور که ۲۸ سال پیش فوت شده، اشاره کرد.

هرچند وضعیت سلامتی فکری و جسمی جو بایدن ۸۱ ساله مدت‌ها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است، اما به نوشته روزنامه دیلی‌میل، کاخ سفید به‌طور مرتب انتقادات نسبت به بایدن را رد کرده و تأکید دارد که او از نظر جسمی و روحی در بهترین حالت خود است و تا سال ۲۰۲۸، زمانی که به ۸۶ سالگی می‌رسد، می‌تواند یک دوره دیگر ریاست‌جمهوری را به‌طور موثر ادامه دهد.

نظر شما