شناسهٔ خبر: 67259122 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک کارشناس با مهر مطرح کرد؛

مدال المپیک را باید از دهان شیر بیرون بکشیم/ رنگرز مربی بزرگی است

پیشکسوت کشتی فرنگی معتقد است فرنگی کاران با اینکه این دوره باید یک سهمیه بیشتر در المپیک حضور پیدا می‌کنند اما مدال طلا را باید از دهان شیر بیرون بکشند.

صاحب‌خبر -

بهرام مشتاقی پیشکسوت کشتی فرنگی در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص ارزیابی خود از آخرین وضعیت فرنگی کاران اعزامی به بازی‌های المپیک پاریس اظهار کرد: این دوره از بازی‌های المپیک بسیار متفاوت با المپیک توکیو ۲۰۲۰ خواهد بود. در المپیک قبلی همه کشورها درگیر بیماری منحوس کرونا بودند و به همین دلیل نفرات آماده‌ای در بازی‌ها شرکت نکرده بودند. البته که بازی‌های المپیک همیشه کیفیت بالایی دارد ولی کرونا سطح کیفی المپیک ۲۰۲۰ را کاهش داده بود. برای المپیک پاریس اما وضعیت کاملا متفاوت است تیم‌ها و کشتی گیران با تمام توان و آمادگی خواهند آمد. خوشبختانه ایران هم تیم بسیار خوب و با انگیره ای دارد و یک نکته مثبت هم این خواهد بود که در پاریس یک نماینده بیشتر داریم که در بحث مدال آوری هم قاعدتا این موضوع می‌تواند به ما کمک کند.

سرپرست اسبق تیم ملی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید فرنگی کاران ایران در چه وزن‌هایی موفق به کسب مدال خواهند شد؟ گفت: وقتی ۶ وزن در المپیک داریم یعنی شانس کسب ۶ مدال هم برای کشتی گیران ما وجود دارد. قبول دارم که گرفتن مدال المپیک بسیار سخت است ولی نسبت به ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه شدند ناامید نیستیم. فرنگی کاران ایران حتما در المپیک پاریس هم روی سکو خواهند رفت. البته صحبت در مورد مدال طلا سخت است چرا که فکر می‌کنم این دوره مدال طلا را باید از دهن شیر بیرون کشید.

وی با بیان اینکه در سنگین وزن شانس طلایی شدن داریم؛ عنوان کرد: امین امیرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم از نماینده های خوب و مدال آور ماست. میرزازاده قهرمان جهان است و تجربه حضور در المپیک را هم دارد. البته او یک حریف خیلی قدر دارد که فکر می‌کنم ۵ المپیک را تجربه کرده و از مدال آوران این بازی‌هاست ولی با این حال کشتی گیر ما هم بسیار توانمند است و از حالا می‌توان او را جزو مدال آوران در نظر گرفت.

مدال المپیک را باید از دهان شیر بیرون بکشیم/ رنگرز مربی بزرگی است

این کارشناس کشتی در ادامه خاطر نشان کرد: محمد هادی ساروی نماینده ۹۷ کیلوگرم ما باز این شانس را دارد که در بین سه نفر نخست وزن خود باشد و باز هم با دست از بازی‌های المپیک بیرون بیاید. در وزن ۸۷ کیلوگرم علیرضا مهمدی و در وزن ۷۷ امین کاویانی نژاد را داریم که هر دو از جوانان با آتیه ما هستند؛ هر چند که هر دوی این کشتی گیران برای اولین بار است که به المپیک می‌روند ولی با این حال می‌توانند با نمایش خوب خود دست به کار بزرگی بزنند و مدال المپیک را هم به کارنامه خود اضافه کنند.

مشتاقی در واکنش به حذف برادران گرایی و عدم حضور آن‌ها در المپیک پاریس گفت: گرایی‌ها هر دو از بهترین کشتی گیران ایران هستند و سالها برای کشتی کشورمان افتخار آفرینی کردندو اتفاق تلخی بود که آن‌ها المپیک را از دست دادند. تغییر وزن به برادران گرایی آسیب زد و باعث شد روز به روز از المپیک فاصله بگیرند و در نهایت هم در بین نفرات المپیکی نباشند. معتقدم هر دوی آنها تا دو سال دیگر هم می‌توانند برای کشتی ایران در میادین بین المللی عرض اندام کنند ولی باید مجددا در مورد تغییر وزن شان تجدید نظر کنند. این موضوع را به کادر فنی و رنگرز هم گفتم و آنها هم بر همین باور هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که سرپرست تیم ملی بودم از رنگرز دعوت کردم که هدایت تیم ملی جوانان را به عهده بگیرد و فکر می کنم اولین موفقیت های رنگرز در قامت مربی هم کنار همین تیم جوانان رقم خورد که آنها موفق شدند سکوهای جهانی را فتح کنند. رنگرز از کشتی گیران خوب ماست و سابقه قهرمانی جهان را دارد؛ درست که کشتی فرنگی ما اکثرا موفقیت‌های خود را با محمد بنا در المپیک به دست آورده اما بدون تردید با رنگرز هم در المپیک پاریس شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود؛ او مربی بزرگی است.

نظر شما