شناسهٔ خبر: 67259116 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به ریاست افتخاری ساندرا اوه؛

جشنواره تورنتو از دیوید کراننبرگ و ایمی آدامز تجلیل می‌کند

دیوید کراننبرگ جایزه دستاورد شغلی نورمن جویسون سال ۲۰۲۴ و ایمی آدامز جایزه بازیگر برتر جشنواره تورنتو را می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (TIFF) اولین چهره هایی را اکه امسال در این جشنواره تجلیل می شوند، معرفی کرد و از دیوید کراننبرگ اسطوره کارگردانی کانادایی به عنوان برنده جایزه دستاورد شغلی نورمن جویسون و ایمی آدامز به عنوان برنده جایزه بازیگر تحسین شده نام برد.

کراننبرگ که از شناخته شده‌ترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان نسل خود است، یک کارگردان مولف است که با فیلم‌هایی مانند «اسکنرها»، «ویدیو دروم»، «مگس»، «تصادف» و «سابقه خشونت» ژانر ترسناک فکری را تقویت کرده است. جدیدترین فیلم وی با عنوان «کفن‌ها» ماه پیش در جشنواره کن به نمایش درآمد.

ایمی آدامز ۴۹ ساله بازیگر آمریکایی که ۶ بار نامزدی اسکار را برای «جون باگ»، «تردید»، «مشت‌زن»، «استاد»، «حقه‌بازی آمریکایی» و «معاون» در کارنامه دارد به زودی با فیلم «نایت‌بیچ» که فیلم ترسناک کمدی اقتباسی ساخته ماریل هلر است، دیده می‌شود.

برندان فریزر، جسیکا چستین، کیت وینسلت، آنتونی هاپکینز، مریل استریپ و خواکین فینیکس از جمله بازیگرانی هستندکه پیشتر در جشنواره تورنتو تحسین شده‌اند.

کراننبرگ و آدامز جوایز خود را ۸ سپتامبر در حالی دریافت می کنند که بازیگر کانادایی ساندرا اوه رییس افتخاری جشنواره امسال است.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو از ۵ تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۵ تا ۲۵ شهریور) برگزار می‌شود.

نظر شما