شناسهٔ خبر: 67259084 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو

۶۰ صنعت از صنعت خودرو تأثیر می‌پذیرند

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران خودروساز، رؤسای اتحادیه‌های مرتبط با صنعت خودرو و قطعات، نمایندگان مجلس و... با تأخیر فراوان، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش آسیانیوز؛ این نمایشگاه که به همت شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو در فضایی به متراژ بالغ بر ۴٢ هزار متر مربع و با حضور ۶۰۰ شرکت داخلیو ۴۶۹ شرکت خارجی از ۹ کشور برپا شده شده است، علاوه بر شرکت‌های داخی، میزبان شرکت‌های خارجی از کشورهای رومانی، انگلیس، چین، تایوان، اندونزی، کره، ترکیه، عراق و هند است.

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح این نمایشگاه، بر صنعتی شدن کشور تأکید کرده و گفت: «باید ایران را صنعتی کنیم. به نظر می‌رسد که پتانسیل صنعتی‌ شدن بیش از هر چیز در کشور مهیا است. صنعت خورو، صنعت بسیار با اهمیتی است که از ویژگی‌های ممتازی برخوردار است. صنعت خودرو را یک کشور فرض بگیریم، میزان فروش این صنعت که یک کشور فرض شده، ششمین اقتصاد جهان است و به اندازه‌ کشوری که در ششمین صندلی جهان ایستاده است، این صنعت در خود پتانسیل اقتصادی دارد که ویژگی ممتازی است.»

علی‌آبادی تصریح کرد: «صنعت خودرو بر بسیاری از صنایع تاثیرگذار است؛ در حقیقت ۶۰ صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم از صنعت خودرو، تأثیر می‌پذیرند؛ اما آنچه که بسیار مهم و تعریف مورد نظر و مناسب وزارت صنعت، معدن و تجارت است و بر آن تاکید دارد، بحث صنعت دانش‌بنیانِ صادرات‌محور است. این شعاری است که ما در وزارت صمت، آن را دنبال می‌کنیم و انتظار داریم که در این مسیر حرکت شود.»

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: «به لحاظ کیفی نیز مطلقا پذیرفته نیست که کیفیت خودروها پایین و دور از انتظارها باشد. در این صنعت رضایت کامل از کیفیت خودروها وجود ندارد و از زمانی که بنده خاطرم هست (از زمان جوانی بنده) تاکنون، کیفیت خودروها مورد انتقاد بوده و هست، اما این مشکل بایستی حل شود. زمان زیادی هم برای حل این مشکل نداریم که صرف این موضوع کنیم؛ فلذا در همین نمایشگاه تاکید می‌کنم که آنچه که در آینده بایستی اتفاق بیفتد، تحولات و تغییرات نوآورانه است.»

وی ادامه داد: «در بحث جهش کیفی و کمی، حداقل انتظاری این است که به صورت مستمر نوآوری و تنوع در ارائه‌ محصولات و رقابت با بازار جهانی در قالب نگاه صنعت دانش‌بنیانِ صادرات‌محور، وجود داشته باشد. برای آن‌که بتوان صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌محور داشت، بایستی در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم؛ بازار جهانی عرصه‌ای است که صنعتی را که کیفیت نداشته باشد، راه نمی‌دهد. صنایع اگر می‌خواهد که حمایت وزارت صمت را داشته باشید، بایستی این ویژگی را در خود تقویت کند.»

گفتنی است نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو از ۲۹ خردادماه الی اول تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی دائر است.

نظر شما