شناسهٔ خبر: 67258969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

زیباترین خیابان دنیا متحول می‌شود

بلوار لارامبلا La Rambla در بارسلونا که یکی از زیباترین خیابان‌های دنیا محسوب می‎‌شود، با اجرای پروژه‌ای جدید، سبزتر و پیاده‌محورتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیاده‌محور بودن و وجود انواع فروشگاه‌ها، بازارها و مؤسسات فرهنگی از مهم‌ترین دلایل برای معروف بودن بسیار زیاد خیابان لارامبلا در بارسلونای اسپانیا محسوب می‌شود، علاوه بر این پیاده‌راه‌های زیادی به این خیابان منتهی می‌شود که قابلیت دسترسی به آن را برای همه افراد با هر میزان توانایی جسمی افزایش داده است.

طول لارامبلا به بیش از ۱.۵ کیلومتر می‌رسد و این در حالی است که سه بلوار اصلی در آنجا قرار گرفته است که هر یک ویژگی‌های خود را دارد و افرادی با سلیقه‌های متفاوت را به گذراندن اوقات فراغت به سمت خود فرامی‌خواند. لارامبلا نه‌تنها محبوب‌ترین خیابان در میان شهروندان بارسلونا محسوب می‌شود، بلکه بین گردشگران سراسر دنیا نیز به عنوان زیباترین، مهم‌ترین و بهترین خیابان شهر شهرت یافته است. وجود مراکز فروشگاهی سنتی، کیوسک‌های فروش، نمایشگاه‌های بی‌شمار، پخش موسیقی زنده و رویدادهای فرهنگی از دیگر علت‌های به محبوبیت رسیدن لارامبلا میان مردم شهر و جهان محسوب می‌شود.

معروف ترین خیابان دنیا متحول می‌شود

اکنون مسئولان شهری قصد متحول کردن آن را دارند که ۵۵ میلیون یورو هزینه خواهد داشت و ۳۲ ماه تا پایان پروژه زمان مورد نیاز است، اما در نهایت وعده این است که عابر پیاده دوست‌تر و سبزتر خواهد بود.

هنگامی که پروژه در سال ۲۰۲۷ به پایان برسد، بخش عابر پیاده بلوار عریض‌تر، سایه‌دارتر و ترافیک محدودتر می‌شود، علاوه بر این، برنامه‌ریزان شهری پیش‌بینی می‌کنند که La Rambla نیز به محور فرهنگی بارسلونا تبدیل شود.

این پروژه در سه فاز به منظور به حداقل رساندن اختلال در تردد و ساکنان به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد. فاز اول به مدت ۱۰ ماه و با قطع خط ترافیکی که به سمت دریا می‌رود، از دیروز آغاز شد. طی آخرین مرحله، تردد از دو طرف بازگشایی خواهد شد و کار بازسازی روی گذرگاه مرکزی و برای اطمینان از دسترسی عابران پیاده متمرکز خواهد شد.

شهر همچنین قصد دارد به ترویج La Rambla به عنوان یک محور فرهنگی برتر بارسلونا با حمایت از همه سازمان‌های فرهنگی واقع در آن برای برگزاری رویدادهای فضای باز ادامه دهد.

معروف ترین خیابان دنیا متحول می‌شود

نظر شما