شناسهٔ خبر: 67258797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

یادداشت؛

انتخاب هم‌تراز با عظمت انقلاب اسلامی

روح‌الله رئیسی عضو هیآت علمی دانشگاه پیام‌نور شیراز در یادداشتی تاکید کرد: در انتخاب رئیس‌جمهورِ آینده همگان مسئولند که با حماسه‌آفرینی با شکوه، فردی را برگزینند که هم‌تراز عظمت انقلاب و خط امام و رهبری فرزانه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در قانون اساسی جمهوری اسلامی انتخاب مسئولان اداره امور کشور بر عهده ملت گذارده شده و باید با رأی آزاد آنها صورت بگیرد. مطابق اصل ششم این قانون در جمهوری اسلامی ایران، امور کشور باید با اتکا آرای عمومی اراده شود.


انتخابات ریاست جمهوری امسال در شرایطی برگزار می‌شود که در اواخر اردیبهشت سال جاری با شهادت سیدالشهدای خدمت، رئیس جمهور مردمی و محبوب آیت‌الله رئیسی و همراهان عزیز آن بزرگوار مواجه بودیم. تشییع باشکوه رئیس جمهور شهید و همراهان گران‌قدر ایشان حکایت از قدرشناسی مردم فهیم و آمادگی اقشار مختلف جامعه برای شرکت در انتخابات پیش رو را دارد.


مردم نجیب و مؤمن ایران اسلامی همواره با پیروی از اوامر امامین انقلاب به تأثیر حضور خود در انتخابات اهتمام داشته‌اند. امام خمینی در اهمیت حضور ملت فرموده‌اند: از مسائلی که ما در پیش داریم، الان قضیه انتخابات رئیس‌جمهور است. من کار ندارم کی رئیس‌جمهور می‌شود به من مربوط نیست، من خودم یک رأی دارم به هرکه دلم می‌خواهد می‌دهم، شما هم همین‌طور اما اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات بکنید که بگویید ما بعد از گذشتن چندین سال زنده هستیم، باید مشارکت کنید.


 اگر خدای نخواسته از عدم مشارکت شما یک لطمه‌ای بر جمهوری اسلامی وارد بشود، بدانید که آحاد ما که این خلاف را کرده باشیم خدای نخواسته مسئول هستیم؛ مسئول پیش خدا هستیم. مسئله، مسئله ریاست‌جمهور نیست؛ مسئله، مسئله اسلام است.

 
همین دیدگاه را امروز در بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مشاهده می‌کنیم که همواره بر مشارکت حداکثری تأکید ورزیده‌اند؛ زیرا مشارکت همگانی قطع‌ نظر از انتخاب کاندیدای خاص، حضور ملی و پشتوانه مردمی را از نظام به نمایش می‌گذارد و آب پاکی روی دست دشمن می‌ریزد و آثارش را در موضع‌گیری بیگانگان دیده و می‌بینیم.

ویژگی انقلاب اسلامی افزون بر جنبه مکتبی و رهبری، عنصر مردمی است که نظام را بیمه کرده و خواهد کرد. اما آنچه مکمل این حضور است و در برابر دوست و دشمن، جنبه راهبردی بیشتری دارد، انتخاب اصلح است. انتخاب اصلح در نظام اسلامی تعریف خاص خود را دارد.

اصلح کسی است که به تمام معنا، نظام، خط امامین انقلاب و حاکمیت مطلق ارزش‌های اسلامی را پذیرفته باشد، نه تنها در ادعا، بلکه در عمل.
ویژگی‌های خط امامین انقلاب پیش روی ما است.

یک رئیس جمهور باید نماد فرهنگ انقلاب اسلامی، استکبارستیزی، دفاع از مظلوم، قاطعیت، شجاعت، اخلاص، دغدغه ارزش‌های دینی، مردم‌دوستی، سعه‌صدر و تحمل و به‌دور از بداخلاقی، خودمحوری، ریاکاری، فرصت‌طلبی و سازش‌کاری باشد.

امیرمؤمنان علی علیه‌السلام می‌فرماید: لایقیم امرالله سبحانه الا من لا یصانع و لا یضارع ولا یتبع المطامع. فرمان خدا را نمی‌تواند اجرا کند، مگر آن‌کس که سازش‌کار نباشد، رنگ‌پذیر نباشد، دستخوش مطامع نباشد.

بدین ترتیب، سازش‌کاری و صلح‌کاربودن، یک نقطه منفی است که با وجود آن فرد سازش‌کار شایسته ریاست‌ جمهوری نیست؛ لذا در انتخاب رئیس‌جمهورِ آینده همگان مسئولند که با حماسه‌آفرینی باشکوه، فردی را برگزینند که هم‌تراز عظمت انقلاب و خط امام و رهبری فرزانه باشد.


انتهای خبر/224224

نظر شما