شناسهٔ خبر: 67258728 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

تداوم وضعیت قابل قبول در تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون میانگین شاخص کیفیت هوا در صبح چهارشنبه /۳۰ خردادماه/ در وضعیت قابل قبول یا سالم قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوای تهران در حالی به وضعیت قابل قبول برگشت که عصر دیروز شاخص از نظر o۳ (اُزن) به بالای ۲۰۰ رسیده و شرایط برای همه گروه‌ها بسیار ناسالم بود ضمن اینکه هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۳ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، تنها ایستگاه پارک شکوفه (منطقه ۱۴) در وضعیت ناسالم است ولی سایر مناطق در شرایط قابل قبول قرار دارد.

تهرانی‌ها از ابتدای امسال تاکنون، پنچ روز هوای پاک، ۷۶ روز هوای سالم و ۱۰ روز هم هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس استنشاق کرده‌اند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

برچسب‌ها:

نظر شما