شناسهٔ خبر: 67258667 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

در آئین افتتاحیه نمایشگاه قطعات خودرو تاکید شد؛

حمایت وزارت صمت از صنایع دانش‌بنیان و صادرات محور شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

وزیر صمت در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، اعلام کرد که این وزارتخانه از صنایع دانش‌بنیان و صادرات محور حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران خودروساز، روسای اتحادیه‌های مرتبط با صنعت خودرو و قطعات، نمایندگان مجلس و...، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

این نمایشگاه که به همت شرکت بازرگانی بین‌المللی ایدرو در فضایی به متراژ بالغ بر ۴٢ هزار متر مربع و با حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و ۴۶۹ شرکت خارجی از ۹ کشور برپا شده شده است، علاوه بر شرکت‌های داخی، میزبان شرکت‌های خارجی از کشورهای رومانی، انگلیس، چین، تایوان، اندونزی، کره، ترکیه، عراق و هند است.

باید ایران را صنعتی کنیم

«عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مراسم افتتاح این نمایشگاه، ضمن اشاره به حضور صبح امروز (سه‌شنبه) خود در مجلس شورای اسلامی و ارائه‌ گزارش این صنعت به نمایندگان مردم در مجلس، اظهار کرد: امروز گزارش مفصلی در رابطه با موضوع صنعت خودرو در مجلس هم‌شنیدم و هم ارائه کردم که حتما توصیه می‌کنم، مورد مطالعه قرار گیرد.

وی بر صنعتی شدن کشور تاکید کرده و افزود: باید ایران را صنعتی کنیم. به نظر می‌رسد که پتانسیل صنعتی‌ شدن بیش از هر چیز در کشور مهیا است.

حمایت وزارت صمت از صنایع دانش‌بنیان و صادرات محور

وزیر صمت، با تاکید به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناسب، حرکت به سمت صنعتی شدن را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: وزارت صمت، صنایع دانش‌بنیان و صادرات محور را پیگیری و حمایت می‌کند و چنانچه صنعتی، این دو مولفه را نداشته باشد، مورد حمایت وزارت صمت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از حوزه خودروسازی با صنایع دیگر ارتباط دارد، اضافه کرد: باید در کشور قطعات اصلی خودرو را مدنظر گرفته و مهندسی خودرو هم باید افزایش یابد. امروز آن چیزی که در خودرو اهمیت دارد مهندسی است.

وزیر صمت همچنین گفت: بیش از یک و نیم میلیون خودرو تا پایان سال تولید خواهد شد. امروز یکی از انتقادها این است که کیفیت خودروهای کشور باید افزایش یابد چرا که امروز انتقادهای زیادی به این صنعت وارد است.

گفتنی است، وزیر صمت و همراهان، بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه، از برخی از غرفه‌‎های نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، بازدید و برای دقایقی با مدیران و مسئولان شرکت‌های مختلف فعال در این حوزه، گفتگو کرد.

انتهای پیام/

نظر شما