شناسهٔ خبر: 67258621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگشایی ۲۰۰ نقطه برفگیر جاده های عشایری اردبیل

در حالیکه چند روز بیشتر به فصل تابستان باقی نمانده است برف روبی جاده های عشایری در شهرستان مشگین شهر همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در جریان بازدید از آخرین روند بازگشایی مسیر‌های ترددی عشایری در دامنه‌های سبلان گفت: ۲۰۰ نقطه برفگیر و بهمن‌گیر جاده‌های عشایری استان اردبیل در حال بازگشایی است.
حاتم طهماس‌پور  اظهار کرد: همه ساله عملیات بهسازی، مرمت و بازگشایی مسیر‌های ترددی جامعه عشایری استان انجام می‌شود تا ایل شاهسون به سهولت در فصل کوچ برنامه‌های خود را به پیش ببرند.
وی تصریح کرد: با توجه به برفگیر بودن اکثر مسیر‌های ترددی عشایر، با تلاش راهداران عملیات برف‌روبی و بازگشایی از اوایل خردادماه آغاز شده و این روند تا اوایل مردادماه به طول می‌انجامد.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: امسال عملیات مرمت، بهسازی و بازگشایی ۷۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی عشایر انجام شده و در ۲۰۰ نقطه برفگیر و بهمن‌گیر نیز عملیات بازگشایی در حال انجام است.
طهماس‌پور افزود: با توجه به اینکه عمده عشایر دامنه‌های سبلان را به عنوان ییلاقات برمی‌گزینند، سعی بر این است تا خدمات مناسبی در مسیر کوچ بهاره عشایر انجام شود و دستگاه‌های مختلف نیز در این زمینه پای کار هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب زمستان و بهار، شرایط مطلوبی را در کوچ بهاره عشایر شاهد هستیم و دامنه‌های برفگیر سبلان نمود و نشانه‌ای از وضعیت طراوت و سرسبزی این مسیر و تأمین علوفه عشایر است تا فصل کوچ مناسبی را شاهد باشیم.
طهماس‌پور اضافه کرد: از اوایل خردادماه کوچ عشایر آغاز شده و انتظار می‎‌رود در مسیر ترددی عشایر مراقب مسیر‌های بهمن‌گیر و برفگیر بوده و از تردد شبانه در این مسیر‌ها پرهیز کنند.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: تلاش مؤثر بر این است تا در کنار سایر دستگاه‌ها، بهترین خدمات برای عشایر کوچ رو انجام شده و در آستانه فصل تابستان و گرم نیز عملیات برف‌روبی در دامنه‌های سبلان به انجام برسد.

<div id="video-display-embed-code_11230209"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263112/11230209?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما