شناسهٔ خبر: 67258260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

میلاد عاشقی بیان کرد:

امیدوار به حضور در مرحله نهایی مسابقات قرآن ترکیه

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه با اشاره به حضور در مرحله مجازی این رویداد طی روزهای گذشته گفت: به سه سؤال پاسخ کامل دادم و امید زیادی برای حضور در مرحله حضوری و نهایی دارم.

صاحب‌خبر -

امیدوار به حضور در مرحله نهایی مسابقات قرآن ترکیه

میلاد عاشقی، حافظ کل قرآن و نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد حضور در این رویداد گفت: با توجه به اینکه سال گذشته در مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه رتبه سوم را به دست آوردم، امسال به عنوان نماینده ایران در مسابقات ترکیه حضور خواهم یافت.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن ترکیه در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود، افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات به صورت غیر حضوری و در دهه اول خردادماه برگزار شد. در این مرحله که به نوعی گزینش اولیه شرکت‌کنندگان بود، سه سوال پرسیده شد که به این سوالات پاسخ کامل داده شد.

عاشقی تصریح کرد: بر اساس صحبتی که با یکی از عوامل برگزاری مسابقات داشتم به احتمال زیاد در مرحله نهایی مسابقات که به صورت حضوری برگزار می‌شود، حاضر خواهم بود. معمولاً نیز قاریان و حافظان ایرانی با توجه به سطحی که دارند به راحتی به مرحله حضوری مسابقات راه می‌یابند.

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه در مورد میزان شناختی که از این مسابقات دارد گفت: من دانشجوی سال ششم رشته پزشکی هستم و همواره در کنار مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن، درگیر مرور درس‌ها، شیفت‌های بیمارستانی هستم. با این وجود پیگیری‌هایی هم انجام داده‌ام و یک سری اطلاعات در مورد مسابقات به دست آورده‌ام.

امیدوار به حضور در مرحله نهایی مسابقات قرآن ترکیه

عاشقی در مورد پیش بردن همزمان تحصیل و حفظ قرآن افزود: از زمانی که در مقطع پنجم دبستان در آزمون تیزهوشان قبول شدم تا این لحظه همیشه درس و قرآن را در کنار هم و در بالاترین سطح ادامه داده‌ام. برنامه تمرین روزانه قرآن و برنامه تحصیل من جداست و هر کدام به نوبه خود پیش می‌رود. البته پیش بردن این دو در کنار هم بسیار سخت است.

این حافظ کل قرآن کریم در پاسخ به سوالی در مورد میزان آشنایی با آیین‌نامه مسابقات ترکیه، به سابقه حضور خود در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای امارات و کویت در سال‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: مسابقاتی مانند کویت، امارات، ترکیه و ... معمولاً آیین‌نامه فنی خاصی ندارند.

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه به حضور خود در چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که به تازگی مرحله ثبت‌نام آن به پایان رسیده است، اشاره و اظهار کرد: با توجه به دریافت رتبه در دوره قبلی مسابقات، از معافیت برخوردارم و تا مرحله مقدماتی کشوری از مراحل شهرستانی و استانی معاف خواهم بود.

وی در پایان اظهار کرد: ضبط مرحله مقدماتی از مرحله سراسری مسابقات سراسری قرآن نیمه دوم شهریورماه اجرا می‌شود و این باعث می‌شود با تمرین خوبی به مسابقات ترکیه بروم، بعد از ترکیه هم فینال مسابقات سراسری اوقاف را خواهیم داشت و حضور در سه مسابقه پشت سر هم، قطعاً در میزان آمادگی من اثرگذار خواهد بود.

یادآور می‌شود، میلاد عاشقی، متولد دوم بهمن ۱۳۷۸ است، وی از هشت‌سالگی حفظ قرآن کریم را شروع کرد و در ۱۰سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است. عاشقی هم‌اینک دانشجوی سال ششم پزشکی است.

این حافظ کل قرآن تا کنون در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی – دانشجویی متعددی موفق به دریافت رتبه برتر شده که از جمله آنها باید به جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که بالاترین سطح رقابت قرآنی در نظام آموزش عالی کشور است، اشاره کرد.

عاشقی تا پیش از این در مسابقات بین‌المللی قرآن امارات (جایزه بزرگ دبی) و همچنین مسابقات قرآن کویت نیز حضور یافته است و مسابقات ترکیه سومین حضور او در یک رویداد رقابتی بین‌المللی است. 

این حافظ کل قرآن کریم سال گذشته و در مرحله پایانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در شهر بجنورد برگزار شد، موفق به دریافت رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم شد. او امسال نیز در مسابقات سراسری قرآن کریم حضور خواهد یافت تا شاید بتواند رتبه سال گذشته خود را ارتقا دهد.   

انتهای پیام

نظر شما