شناسهٔ خبر: 67258245 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

«امامت و ولایت اهل‌بیت» از منظر مذاهب اسلامی بررسی می‌شود

دانشکده مذاهب اسلامی با همکاری بنیاد بین‌المللی امامت و مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) سلسله نشست‌های علمی «امامت و ولایت اهل‌بیت» از منظر مذاهب اسلامی را برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

در آستانه عید سعید غدیر خم،سالروز ابلاغ پیام آسمانی امامت و ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب با همکاری بنیاد بین‌المللی امامت و مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) طی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۳۰ و ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ سلسله نشست‌های علمی «امامت و ولایت اهل‌بیت» از منظر مذاهب اسلامی را برگزار می‌کند.

رئیس دانشکده مذاهب اسلامی بیان کرد: در این همایش حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب با موضوع (غدیر در مذاهب اسلامی)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدتقی سبحانی با موضوع(امامت تطبیقی در زیارت غدیریه امام هادی (ع))، دکتر محمدعلی موحدی با موضوع (حدیث غدیر و سلفیان معاصر)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان با موضوع (آیه تطهیر در منظومه فکری اهل سنت)، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سبزواری با موضوع (گونه شناسی گفتار نبوی (ص) در تبیین امامت امیرمؤمنان(ع)) و دکتر سید مهدی علیزاده موسوی با موضوع (ولایت ظاهری و باطنی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در فریقین) به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.

وی گفت: دبیر علمی این نشست‌ها نیز جناب آقای دکتر امداد توران، عضو هیئت علمی دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب خواهد بود.

دکتر باقری خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ غدیر، به پنج‌نفر از شرکت‌کنندگان در این همایش علمی، به قید قرعه، کمک هزینه سفر زیارتی حضرت امام رضا(ع)  تقدیم می‌شود.

لازم به ذکر است مکان برگزاری این رویداد علمی، ساختمان مرکزی دانشگاه ادیان و مذاهب واقع در قم، پردیسان، ساختمان مرکزی دانشگاه، ساختمان امام موسی صدر می‌باشد. همچنین این رویداد علمی همزمان از طریق شبکه‌های بر خط دانشگاه، شبکه‌های اجتماعی ایتا، آپارات و تلویزیون اینترنتی حوزه پخش خواهد شد.

«امامت و ولایت اهل‌بیت» از منظر مذاهب اسلامی بررسی می‌شود

نظر شما