شناسهٔ خبر: 67258161 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

سوال ساده از سازمان لیگ؛ چرا یک‌بار طعم برنامه‌ریزی و مثل همه دنیا بودن را نمی‌چشید؟!

برنامه فصل جدید لیگ برتر انگلیس و لالیگا اعلام شده و به‌عنوان مثال از همین امروز مشخص است که دو بازی رفت و برگشت ال‌کلاسیکو در چه تاریخی برگزار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

روشن شدن برنامه بازی‌های لیگ برتر اروپایی پیش از شروع فصل اتفاقی مرسوم است و اتفاق شگفت‌انگیزی نیست. همه لیگ‌ها پیش از شروع بازی‌ها برنامه مسابقات را از ابتدا تا به آخر به باشگاه‌ها اعلام می‌کنند و ممکن است در جریان فصل یکی دو بازی به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی به تاخیر بیافتد.

اما در ایران با گذشت سال‌های سال از لیگ برتر و حرفه‌ای شدن لیگ سازمان لیگ نمی‌تواند برنامه بازی‌ها را از ابتدا تا انتها اعلام کند و تغییر تاریخ ساعت بازی‌ها و حتی گاهی روز بازی‌ها اتفاق مرسومی در لیگ برتر ایران است. نمی‌دانیم شاید برنامه لیگ برتر انگلیس و لالیگا را فیثاغورس می‌نویسد و به دلیل عدم حضور او در ایران سازمان لیگ قادر نیست لیگ برتر ایران را پیش از شروع فصل از ابتدا تا انتها برنامه‌ریزی کند!

تاریخ بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص است. هم‌چنین زمان‌بندی لیگ نخبگان آسیا هم مشخص شده و سازمان لیگ می‌تواند برنامه لیگ برتر را مثل دیگر لیگ‌های جهان برنامه‌ریزی کند اما متاسفانه در ایران هنوز تاریخ شروع فصل جدید لیگ هم مشخص نیست چه رسد به این‌که سازمان لیگ برنامه مسابقات را از ابتدا تا انتها برنامه‌ریزی کند. حتی صحبت از این است شاید تاریخ شروع بازی‌های لیگ برتر به خاطر نبود امکانات کمک داور ویدیویی در برخی از استادیوم‌ها به تعویق بیافتد.

متاسفانه فوتبال ایران و بهتر است بگوییم سازمان لیگ به بی‌برنامگی و برنامه‌ریزی چندهفته‌ای عادت کرده است در غیر این‌صورت به خوبی می‌دانیم برنامه‌ریزی یک فصل با توجه به این‌که تاریخ برگزاری بازی‌های بین‌المللی مشخص است و مناسبت‌ها هم در هر تقویمی قید شده، ابدا کار سختی نیست اما گویا اراده‌ای برای انجام این کار وجود ندارد!

نظر شما