شناسهٔ خبر: 67258155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک فعال سیاسی:

بی‌اخلاقی خاص یا تخریب شاخصی در مناظره‌ اول رخ نداد

روزبه رادمهر

عضو شورای مرکزی تشکیل راویان تحول ایران اسلامی می‌گوید با اینکه یکی دو نفر از کاندیداها سعی کردند با زیر سوال بردن دیگران خود را اثبات کنند، اما بی اخلاقی خاص یا تخریب شاخصی در مناظره اول رخ نداد.

صاحب‌خبر -

احمد فروزبخش در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: در سیاست بین‌الملل حضور پرشور مردم در انتخابات به نوعی کشور را در مقابل بیگانگان و کسانی که به مردم و کشور نگاه بد دارند، بیمه می‌کند. در حقیقت وقتی یک کشور متخاصم می‌بیند که مردم یک کشور هنوز نسبت به کشور خود علاقه دارند، با روش و منش متفاوتی با آن کشور برخورد خواهد کرد.

او ادامه داد: سخت‌ترین تحریم‌ها پس از آشوب‌های سال ۸۸ طراحی شد که از نظر دشمن یک ضعف بود. از طرفی حضور گسترده مردم باعث می‌شود که نامزد پیروز با پشتوانه رای بیشتری، اقدامات بنیادین خود را به منصه اجرا بگذارد و از این منظر او می‌تواند با قدرت بیشتری برای مردم کار کند. بدیهی است ساختارهای مردم‌سالاری دینی نیز با همین مشارکت بیشتر مردم محکم‌تر می‌شود و نظم و قوام کشور بهتر خواهد شد که مسلما سودش در وهله اول برای خود مردم است.

عضور شورای مرکزی تشکیل راویان تحول ایران اسلامی (روا) اضافه کرد: دو روش برای اقناع مردم در این زمینه وجود دارد؛ اول، روش احساسی است که رسانه‌ها از صدا و سیما گرفته تا سلبریتی‌ها می‌توانند روی آن کار کنند. به هر صورت، ما روی کشور و موفقیت آن یک عرق ویژه داریم و انتخابات موفق نیز در همین راستا قرار دارد. مثلا موسیقی‌های حماسی یا تولیدات ویژه می‌تواند در این زمینه کمک کند.

او ادامه داد: از طرفی نیز باید برای اقناع مردم، دلایل منطقی و درست آورد. دلایل مفید بودن انتخابات در کشور، استناد به مضرات عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای و تاکید بر تفاوت انتخاب مردم است. مسلما فرق می‌کند که چه شخصی رئیس‌جمهور شود و چه تیمی را بر مردم در قوه مجریه مسلط می‌کند.

او درباره اخلاق انتخاباتی نمایندگان و ستادهای تبلیغاتی عنوان کرد: خوشبختانه با نگاه و عملکرد بسیار خوب شهید رئیسی در دو انتخابات قبلی در قبال توهین‌ها و تخریب‌هایی که متاسفانه توسط عده‌ای انجام شد، الان مردم منتظر یک پیشرفت قابل ملاحظه از کاندیداها، نمایندگان آن‌ها و طرفداران آن‌ها در بحث رعایت اخلاق هستند. توجه ویژه کاندیدا و طرفداران به جذب رای و اقناع مردم به‌صورت ایجابی می‌تواند هم برای آن‌ها مفیدتر باشد و هم فضای انتخابات را مدیریت کند. نگاه سلبی و تخریبی شاید جذاب باشد، اما هم به ضرر کشور است و هم کاندیدا را در موضع غیراخلاقی قرار می‌دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اولین مناظره انتخاباتی کاندیداها، بیان کرد: مباحث در مورد مسائل اقتصادی بود. از این رو می‌شد حدس زد که مناظره به آن معنای مرسوم داغ نشود. چند نفر از نامزدها سعی کردند روی برنامه‌ها و اهداف خودشان متمرکز باشند و کمتر وارد درگیری‌ها شوند و یکی دو نفری از کاندیداها هم سعی کردند ضمن زیر سوال بردن عملکرد دیگران، خود را اثبات کنند. فکر نکنم بی اخلاقی خاص یا تخریب شاخصی در مناظره اول دیده باشیم.

فروزبخش در پایان اضافه کرد: با صحبت‌هایی که با دوستان و اطرافیان داشتم چنین چیزی از زبان آن‌ها نشنیدم یا در شبکه‌های اجتماعی نخواندم. البته به نظرم ظلم یا اشتباهی که از چند کاندیدا دیده شد این بود که همین کاندیداهای محترم که خودشان سال‌هاست در کشور منصب دارند، عملکردهای خوب و نتایج مثبت در کشور را نادیده می‌گرفتند و بصورت غیر منصفانه‌ای برای کسب رای و مخالف‌خوانی سعی در زیر سوال بردن دولتی می‌کردند که خودشان در آن منصب دارند.

انتهای پیام

نظر شما