شناسهٔ خبر: 67257852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جشن غدیر؛ دوم و سوم تیر در بهشهر

شهرستان بهشهر دوم و سوم تیر میزبان جشن بزرگ غدیر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

برگزاری جشن غدیر؛ اول و دوم تیر در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، با توجه به اهمیت موضوع غدیر؛ در دومین سال متوالی جشن بزرگ غدیر در بهشهر برگزار می‌شود.


امام جمعه بهشهر در نشست هماهنگی برگزاری جشن غدیر که قرار است در تاریخ دوم و سوم تیرماه برای دومین سال متوالی در بهشهر برگزار شود گفت: بر همه ما فرض است مردم را به سمت غدیر هدایت کننم و جشن غدیر باید خانوادگی و فراگیر شود. 

حجت الاسلام جباری با اشاره به سخن گهربار آیت الله کوهستانی که فرمود خداوند یک علی داشت و الحمدالله او امام ما شد افزود: جشن غدیر باید با انگیزه برای همه سلایق فراهم شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر تصریح کرد: برگزاری مراسم معنوی و اعیاد هر ذائقه سیاسی و اصناف را گرد هم می‌آورد در نتیجه جشن غدید باید با همت همه مسولین برگزار شود.
حجت الاسلام جباری با بیان اینکه غدیر سنبل دین است گفت: کسی بگوید اسلام را قبول کرد باید برای شناساندن غدیر به نسل‌های امروزی تلاش کند.
وی از جشن غدیر سال گذشته گفت و افزود: برپایی جشن غدیر در سال گذشته بصورت کشوری بسیار زیبا بود و این جشن با بر طرف کردن نواقص آن باید در شهر مذهبی بهشهر بخوبی تمام بر گزار شود.

در ادامه کردکاظمیان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان بهشهر گفت: برگزاری جشن غدیر در یکم و دوم تیرماه از ساعت ۱۷ در شهرستان بهشهر با اجتماع و استقبال بزرگ مردم ولایتمدار شهرستان بهشهر از سه راه چیت سازی تا میدان کارگر برگزار می‌شود.
قلندری مسول هیهات مذهبی شهرستان بهشهر هم گفت:
۴۰ مجموعه فرهنگی مذهبی اعلام امادگی کردند تا در هرچه بهتر برگزار شدن جشن غدیر شرکت کنند.

شهردار بهشهر و دبیر شهرستانی ستاد غدیر هم در سخنانی گفت: جشن غدیر رویدادی برای افزایش نشاط و شادی و شادابی است که در اهمیت غدیر افراد حاضر در واقعه غدیر بواسطه بی تفاوتی به این موضوع منتج به خیانت در زمان امام حسن (ع) شد و در زمان امام حسین (ع) منتج به جنایت شد.

یاسر احمدی افزود: بی تفاوت نبودن، درسی است که از غدیر گرفتیم و به عنوان دبیر ستاد وظیفه سنگینی برعهده داریم و تلاش داریم تا در این راستا برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر وارد میدان شویم.

شهردار بهشهر افزود: «هم ولایتی» عنوان جشن بزرگ غدیر خیابانی است که با همت هیات مذهبی، جبهه فرهنگی، گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و گروه‌های مختلف مردمی برگزار می‌شود.

نظر شما