شناسهٔ خبر: 67257851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خدمات رایگان بستری و درمان، هدیه‌ چهارقلو‌های مشهد

تمامی خدمات بستری و درمان چهارقلو ها در بیمارستان قائم مشهد، رایگان است .

صاحب‌خبر -

خدمات رایگان بستری و درمان، هدیه‌ چهارقلو‌هایی که در بیمارستان قائم (عج) متولد شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،استادیار گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تولد چهارقلو‌های دختر مشهدی در این مرکز درمانی گفت: مادر و نوزادان چهارقلوی دختر که طی ۲ هفته گذشته با وزن گیری مناسب و تغذیه کامل از بیمارستان ترخیص شده بودند، طی پایش‌های به عمل آمده به صورت غیرحضوری (تلفنی) و همچنین مراجعه حضوری مادر و نوزادان، توسط پزشکان نوزادان بخش NICU، در حال حاضر از وضعیت سلامت خوبی برخوردار هستند.

دکتر راحله فرامرزی همچنین، با بیان اینکه طبق مصوبه هیأت وزیران در دولت آیت الله شهید رئیسی و در راستای ارائه خدمات رایگان درمانی به کودکان زیر ۷ سال، تمام خدمات درمانی، بستری و تغذیه نوزادان که شامل دریافت شیر از بانک شیر بیمارستان ام البنین (س) است افزود: از هنگام تولد نوزادان گروه فوق تخصصی نوزادان بیمارستان، در اتاق عمل حضور داشتند و زایمان به روش سزارین و اقدامات اولیه احیا نوزادان توسط تیم احیا نوزاد انجام شد، اما به دلیل وزن کم چهارقلو‌ها و دیسترس تنفسی، نوزادان به بخش NICU بیمارستان منتقل شدند.

استادیار گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: دوقل از این چهارقلوها، در هنگام تولد دارای وزنی حدود ۱۴۵۰ و دو قل دیگر حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن داشتند. این بارداری به روش طبیعی و سومین زایمان مادر بود.

نظر شما