شناسهٔ خبر: 67257762 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یادداشت

ماهیگیری اسرائیل از آب گل‌آلود

رژیم صهیونیستی که به هر وسیله‌ای متوسل می‌شود تا بر جنایات خود سرپوش بگذارد و خود را یک رژیم دینی یهودی معرفی کند این بار نیز برای توجیه جنایات خود به تورات متوسل شده است؛ اسرائیلی‌های جنایتکار با حفاری‌های غیرقانونی قصد تخریب مسجدالاقصی را که نخستین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف مسلمانان است، دارند و در جست‌وجوی معبد موهوم خود هستند.

صاحب‌خبر -

ماهیگیری اسرائیل از آب گل‌آلود

علی معروفی آرانی، کارشناس حوزه صهیونیسم و یهودیت در یادداشتی که با عنوان «ماهیگیری اسرائیل از آب گل‌آلود» در اختیار ایکنا قرار داده است، نوشت: با نگاه دقیق و جستجوی ریزبینانه به آیات تورات و تلمود می‌توان با صراحت و محکم گفت که در هیچ جای تورات اقدامات صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی و حمله به ملت‌های دیگر تأیید نشده و این اقدامات کاملاً مغایر با واقعیت دین یهود است. 

متن یادداشت از این قرار است:

«نزدیک به 7 ماه از دور جدید جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم، اما مقتدر غزه و رفح می‌گذرد و هر روزی که به این جنگ افزوده می‌شود، ابعاد بیشتری از سوء استفاده صهیونیست‌ها از متون دینی برای کشتار و کوچاندن مردم غزه، تعرض و آزار همه جانبه رژیم اسرائیل به خاک و مردم فلسطین فاش می‌شود. نکته قابل تأمل آن است که این کشتارها به نام دین و مذهب در سایه چشم و گوش بسته و لب‌های دوخته سازمان ملل در حال وقوع است.

صهیونیست‌ها برای تأسیس اسرائیل در فلسطین، توجیهات و دلایلی را ذکر کرده‌اند؛ از جمله اینکه یهود قوم برگزیده و فلسطین، سرزمین وعده داده شده به یهودیان است. ازاین‌رو، بیرون کردن اعراب فلسطینی، حق یهودیان و صهیونیست‌هاست. هُولُوکاسْت و شعار «سرزمین بدون مردم برای مردمِ بدون سرزمین» از دیگر توجیهات آنها به شمار می‌رود.

رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از اعتقادات یهودیان و تحریف مطالب تورات به بهره‌برداری از آموزه‌های کتاب آسمانی می‌پردازد، با این حال این رژیم کاملاً از یهودیان و اعتقادات آنان جدا بوده و ربطی به یهودیت ندارد. سؤالی که یهودیان مؤمن از صهیونیست‌ها می‌پرسند این است که چرا آنها متن تورات را دستخوش تحریف کرده و کلمات خداوند را با برداشت‌های شخصی خود تفسیر می‌کنند.

صهیونیست‌ها می‌خواهند از سویی فلسطینیان را از خطر «گسترش تشیع» بترسانند و چهره مبارزان فلسطینی مرتبط با ایران را به عنوان «مزدوران ایران» و «گسترش‌دهندگان تشیع در فلسطین» تخریب کنند و از سوی دیگر به ایرانیان و شیعیان این گونه تلقین کنند که فلسطینی‌ها، ناصبی و دشمن اهل بیت(ع) هستند و نه تنها نباید به آنان کمک کرد بلکه این اراده خداست که ظالمان را به جان ظالمان بیاندازد و توسط یهود، فلسطینیان ناصبی بدتر از یهود از بین بروند!

درست در همان زمانی که فلسطینی‌ها و به‌ویژه ساکنان غزه متهم به ناصبی‌گری می‌شوند از سوی دیگر توسط رسانه‌های غرب‌زده یا وهابی یا گروه‌هایی که علیه مقاومت هستند متهم به شیعه‌گری و ابزاری برای گسترش تشیع در فلسطین معرفی می‌شوند.

با نگاه دقیق و جستجوی ریزبینانه به آیات تورات و تلمود می‌توان با صراحت و محکم گفت که در هیچ جای تورات اقدامات صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی و حمله به ملت‌های دیگر تأیید نشده و این اقدامات کاملاً مغایر با واقعیت دین یهود است. 

جنبش نتوری کارتا(1) می‌گوید؛ طبق قوانین تورات، رژیم اسرائیل و سیستم حکومتی که با اصول و ایدئولوژی صهیونیسم تشکیل شده ممنوع است. بر این اساس ویران کردن اماکن دیگر به بهانه یافتن هیکل سلیمان و ساختن شهرک‌های صهیونیست‌نشین با بی‌خانمان کردن ساکنان واقعی این منطقه توجیهی ندارد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با تحت فشار قرار دادن فلسطینی‌ها، به راه انداختن جنگ و کشتن آنان و اشغال اراضی متعلق به آنان قوانین الهی را زیر پا می‌گذارد. صهیونیست‌ها با تفسیر به رأی آیات تورات، از آن برای مقاصد مادی و دنیایی خود بهره گرفته و با شعارهای ملی‌گرایانه به فریب یهودیان می‌پردازند.

اسرائيل در طول 75 سال گذشته دائماً در حال كشتار مردم فلسطين بوده و در اين جنايات، احكام و آموزه‌های تورات و تلمود را دستاويز خود قرار داده‌ است. در كتاب مبانی فراماسونری (گروه تحقيقات علمی تركيه - ترجمه جعفر سعيدی - انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامی) بخشی تحت عنوان «احكام كشتار» با ذكر منابع و تصاويری از 60 سال جنايات صهيونيست‌ها آورده شده است. 

بر اين اساس، نحوه كشتار مردم مسلمان غزه، نه به‌عنوان يك راهبرد سياسی و نظامی بلكه به عنوان يك دستورالعمل در حوزه تحريفات متون دينی آورده شده و توسط رهبران مذهبی منحط و وابسته به جريان صهيونيسم به سربازان اسرائيلی آموزش داده می‌شود. كشتار وحشيانه، دريدن اجساد فلسطينيان توسط سگ‌های شكاری اسرائيلی، قلع و قمع كودكان، دختران، زنان و زنده به گور كردن آنان بر اساس دستورات خودبافته علمای صهيون است كه برای سربازان اسرائيلی در حكم اجرای فرامين يهوه (خدای يهود) انجام می‌شود. 

ماهیگیری اسرائیل از آب گل‌آلود

گفتنی است در زمان خشايارشاه هخامنشی نيز، زمانی كه اِستر يهودی همسر وی می‌شود با راهنمايی‌های مُردخای كه عموی استر و وزير خشايارشاه بوده، دستوری از شخص خشايارشاه دريافت می‌كند تا همه مخالفين خود را از دم تيغ بگذرانند و در روز 13 ماه اَدرار (روز جشن پوريم كه تقارن با چهارشنبه سوری دارد) بنا به روايت خود كتاب عهد عتيق، باب استر، صفحه 501، تنها در يك روز بيش از 75 هزار ايرانی را در سرتاسر امپراطوری هخامنشی از بين برده و يك هولوكاست ايرانی را رقم می‌زنند. 

صهيونيست‌ها دو سال قبل برای تطهير خود، فيلم يك شب با شاه (داستان ازدواج استر با خشايارشاه هخامنشی) را توسط يك كمپانی صهيونيستی هاليوود ساختند و در ابتدای آن فيلم دقيقاً به كشتار عماليقی‌ها (2) با استفاده از روش‌های توراتی اشاره می‌شود كه حتی حيوانات آنان نيز از كشتار معاف نشده بودند.

رژیم صهیونیستی به هر وسیله‌ای متوسل می‌شود تا بر جنایات خود سرپوش بگذارد و خود را یک رژیم دینی یهودی معرفی کند. این بار نیز برای توجیه جنایات خود به تورات متوسل شده است. اسرائیلی‌های جنایتکار با حفاری‌های غیرقانونی قصد تخریب مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی را که نخستین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف مسلمانان است، دارند و در جست‌وجوی معبد موهوم خود هستند.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی در اواسط جنگ غزه با انداختن بروشورهایی حاوی آیات قرآن بر روی بخش‌هایی از خان‌یونس و مناطق مسکونی غزه سعی می‌کردند روحیه مردم این منطقه را تخریب کنند. بر روی این برگه‌ها بخشی از آیه ۱۴ سوره عنکبوت «فَأَخَذَهُمُ الطُّوفَانُ وَ هُمْ ظَالِمُونَ: طوفان آنها را در حالى که ستمکار بودند فرا گرفت»  که داستان حضرت نوح(ع) را روایت می‌کند، نوشته شده بود.

به نظر می‌رسد هدف ارتش رژیم صهیونیستی از این اقدام، غیرنظامیان هستند. رژیم صهیونیستی می‌خواهد این پیام را به مردم برساند که عملیات طوفان الاقصی که حماس آن را انجام داده ناموفق بوده است و بین ساکنین غزه و مردم فلسطین اختلاف بیاندازند.

اینها همه از سوء استفاده صهیونیست‌ها از متون دینی برای کشتار مردم غزه و فلسطینیان است تا ساکنین غزه و خان‌یونس منطقه مسکونی خودشان را ترک کنند تا وسعت عملیات زمینی صهیونیست‌ها بهتر و سریع‌تر انجام شود.

رئیس شورای شهر مِتولا در اراضی اشغالی در اظهاراتی غیرانسانی گفته است که برای برحذر داشتن فلسطینیان از زندگی دوباره در زادگاه‌شان یعنی غزه، باید این منطقه با خاک یکسان و به موزه‌ای شبیه اردوگاه آشویتس در لهستان که به دست نازی‌های آلمان ایجاد شد، تبدیل شود!

دیوید اسراییل مدعی شده است که با رعایت احكام و آموزه‌های تورات و تلمود سرزمین بنی‌اسرائیل باید به نژاد برتر و پاک دنیا یعنی فرزندان یهود ساکن سرزمین [اسرائیل] بازگردد تا بتوانیم حکم خدا و پیامبرش را بر روی زمین حاکم نماییم. وی با توسل به متون دروغین و کذب که در تورات و تلمود وجود ندارد این سخنان را دستاويز خود قرار داده‌ است تا جنایات و کشتار مردم غزه و فلسطینیان را توجیه کند.

دیوید اسرائیل همچنین در بیانی خطرناک که با شبکه خبری راشاتودی گفت‌وگو می‌کرد گفته است که باید از دریا تا حصار مرزی غزه، یک نوار امنیتی ایجاد شود؛ کاملاً خالی از سکنه تا یادآوری شود که روزگاری آنجا سرزمین ادیان یهودی و بنی‌اسرائیل بوده است و دارای چه عظمت دینی و مذهبی و ...بوده است. این منطقه خالی باید شبیه به اردوگاه آشویتس باشد.

اینها برخی از مطالب و عناوینی است که در این یادداشت نگاشته شده است. همه این مطالب در سیاق و ساختار شیعه‌هراسی بلکه مقاومت‌هراسی از زاویه تحریک مذهبی و نشان‌دهنده آن است که آنها حامی شیعیان یا گسترش دهنده شیعه هستند. دقیقاً شبیه همان چیزی که در این طرف هست با این تفاوت که در این سمت آنها متهم به ناصبی‌گری و از آن طرف متهم به ابزاری برای گسترش شیعه می‌شوند. در واقع خط فکری سوء استفاده مذهبی در هر جامعه‌ای حساسیت آن جامعه را می‌نگرد که روی چه موضوعی هست.

بیشتر مردم فلسطین، پیرو مذهب شافعی هستند و اتفاقاً، ابوعبدالله محمدابن ادریس شافعی، رهبر این فرقه، متولد غزه بوده است و در «غزه» و «عسقلان» در فلسطین ساکن شد.(3) و شاید همین مسئله در علاقه‌مندی مردم فلسطین به مذهب شافعی تأثیرگذار بوده است. پیروان مذهب شافعی در میان اهل سنّت بسیار علاقه‌مند به اهل بیت(علیهم السلام) هستند.

بسیاری از فلسطینیان اسامی فرزندان خود را از نام‌های اهل بیت(ع) انتخاب و بر این نامگذاری نیز افتخار می‌کنند. در منطقه غزه و دیگر مناطق فلسطین مساجد فراوانی وجود دارد که به اسم مبارک اهل بیت پیامبر(ع) نامگذاری شده است.

رژیم صهیونیستی تا حدودی توانست با بمباران خبری و سیاه‌نمایی چند روزی برافکار عمومی مردم مسلمان به‌ویژه کشورهای مسلمان منطقه تأثیر بگذارد اما پس از روشنگری و تبیین دین ساکنان مردم غزه و علاقه‌مندی آنان به اهل بیت(ع) در رسانه‌های عمومی این برداشت توانست بر عدم روابط مسلمانان و هم‌دردی و پشتیبانی برای مردم غزه بی‌تأثیر واقع شود.»

پانویس:

(1) جنبش نتوری کارتا: جنبش یهودی ناطوری کارتا یکی از جنبش‌های ضد صهیونیستی است که در سطح جهان فعالیت‌های گسترده‌ای ضد صهیونیسم و ضد اسرائیل اجرا و شرکت کرده است؛ ناطوری کارتا تأکید می‌کند که مردم فلسطین تنها حاکمان صاحب حق آن سرزمین مقدس‌اند و صلح تنها با نابودی رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور فلسطین تحقق می‌یابد.

(2) خداوند در اول سموئیل فصل 15 آیه های 2-3 به شائول پادشاه می‌گوید، «من مردم عماليق را مجازات خواهم كرد، زيرا وقتی قوم اسرائيل را از مصر بيرون می‌آوردم، آنها نگذاشتند از ميان سرزمينشان عبور كنند. حال برو و مردم عماليق را قتل عام كن. بر آنها رحم نكن، بلكه زن و مرد و طفل شيرخواره، گاو و گوسفند، شتر و الاغ، همه را نابود كن.»

(3) الشافعی، محمد بن ادریس، مقدمه کتاب الام ص۷.

انتهای پیام

نظر شما