شناسهٔ خبر: 67257679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

مطالباتی به رنگ شالیزار و دریا از رییس جمهور در مازندران

ساری- چند روزی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حماسه ملت باقی مانده و مطالبات مردم مازندران از دولت آینده از جنس شالیزار، باغ و ساحل دریای آزادشده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: تنور انتخابات با برپایی ستادهای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مازندران رو به گرم شدن است. این روزها از انتخابات داوطلبان و برنامه‌هایشان در گوشه و کنار استان صحبت می‌شود.

کافی است خود را در جمع مردم قرار دهید از آنان می‌شنوید درباره انتظارات و مطالباتی که از دولت آینده دارند و انتظار دارند که دولت زبان گویای مردم باشد.

یک شهروند ساروی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه انتظار داریم دولت آینده پیرو و ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد، گفت: دولت سیزدهم در ارتقای عزت و اقتدار ایران در عرصه منطقه و بین‌الملل گام‌های خوبی برداشته و لازم است دولت چهاردهم نیز روی این ریل حرکت کند.

علی محمدی با بیان اینکه توجه به مسائل اشتغال، معیشت، مسکن جوانان از جمله خواسته‌ها و نیازهای است که مردم مناطق مختلف از جمله مازندران به آن اشاره دارند، گفت: همچنین دولت باید برای ارتقای ارزش پول ملی تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشد.

مطالباتی به رنگ شالیزار و دریا از رییس جمهور در مازندران

همسان سازی حقوق، توجه به مهارت آموزی و اشتغال، تحقق برآورده کردن نیازهای مشاغل و آبادسازی ساحل از دیگر خواسته‌هایی است که مردم مازندران به آن اشاره کرده‌اند.

دولت آینده نقایص رتبه بندی معلمان را رفع کند

جعفری فرهنگی مازندرانی با اظهار اینکه رتبه بندی معلمان اگرچه طرح خوب و مثبتی است که توسط دولت سیزدهم اجرا شده است، گفت: دولت آینده باید نقایص موجود در این طرح را برطرف کند.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر توجه به معیشت و ایجاد رفاه را از دیگر نیازها بیان کرد و گفت: روند رو به رشد تورم و بیکاری کام مردم را تلخ کرده است و دولت باید برای تک نرخی شدن تورم و افزایش ارزش پول ملی تلاش و برنامه‌ریزی کند.

این فرهنگی با اشاره به آزادسازی سواحل آن را گام مثبت و مؤثری از سوی دولت کنونی بیان کرد و گفت: بسیاری از این مناطق ساحلی بعد از آزادسازی رها شدند و دولت باید برای زیباسازی و آبادسازی آن برنامه عملیاتی تعریف کند.

کشاورزان مازندران نیز دغدغه‌ها و انتظارات خاص خودشان را از رئیس جمهور آینده دارند، به اعتقاد آنان پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی، افزایش قیمت مواد اولیه و واردات بی‌رویه سبب شده که طی سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از محصولات برنج و مرکبات روی دست آنان باقی بماند.

افزایش قیمت مواد اولیه و واردات بی‌رویه سبب شده که طی سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از محصولات برنج و مرکبات روی دست آنان باقی بماند جعفر کمالی کشاورز و باغدار مازندرانی با اظهار اینکه هزینه‌های تولید برنج بالاست، افزود: نرخ نهادهای کشاورزی از جمله سم و کود هر روز بالاتر می‌رود و این در حالی که قیمت برنج و مرکبات متناسب با نرخ تورم هزینه‌ها نیست.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر ادامه داد: دولت باید با جلوگیری از واردات بی‌رویه و برنامه‌ریزی برای صادرات از بخش کشاورزی حمایت کند زیرا در غیر این صورت روند تبدیل شالیزارها به ویلا و تخریب باغات شتاب بیشتری می‌گیرد.

در آستانه انتخابات فعالیت بسیاری از نامزدها با برپایی ستادهای در مناطق مختلف مازندران پررنگ شده و مسئولین ستادهای استانی و شهرستانی این داوطلبان فعالیت خود را آغاز رده‌اند.

مطالباتی به رنگ شالیزار و دریا از رییس جمهور در مازندران

نقش پررنگ مردم در اداره امور کشور

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه انتخابات در کشور ما همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده، زیرا نظام ما مردم سالاری دینی است و مردم نقش اساسی در عرصه‌های مختلف کشور داشته‌اند، افزود: نقش مردم اداره امور کشور و سرنوشت آن پررنگ است.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت شهادت رئیس جمهور شهید افزود: مهمترین مساله در انتخابات حضور حداکثری است و در کنار شناخت نامزد اصلح باید دست به دست به دست هم دهیم و حضور باشکوهی داشته باشم.

وی با بیان اینکه هنرمندان هر جامعه در تحولات سیاسی و اجتماعی نقش مؤثری دارند، افزود: انتخابات نیز یکی از عرصه‌ها است و فعالان فرهنگی و هنری می‌توانند با استفاده از ابزار هنر برای مشارکت در انتخابات تلاش کنند.

طبق اعلام مسؤولان شرایط و زیرساخت‌ها برای حضور مردم در انتخابات ۸ تیرماه مهیا است و سه هزار و ۲۰۰ صندوق رأی نیز برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.

نظر شما