شناسهٔ خبر: 67257652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای طرح «بهگر» برای پایش سلامت کارگران زنجانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طرح «بهگر» جهت ارتقای سطح سلامت کارگران و پیشگیری در زمینه از کارافتادگی زودرس آن‌ها در اثر بروز سوانح و حوادث در محیط کار اجرا شد.

صاحب‌خبر -

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعال در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، ۱۴۲ شعبه و ۲۴۰ صندوق است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای طرح کالابرگ الکترونیکی شامل ۱۰ قلم کالا ازجمله پنیر، شیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، شکر، قند، روغن، ماکارونی و برنج است، اضافه کرد: شهروندان در زمان خرید می‌توانند از هرکدام از این اقلام با اعتبار یارانه خود به میزان دلخواه خریداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد فروشگاه‌های خرد فعال در راستای اجرای طرح کالابرگ را دو هزار و ۷۵۸ شعبه و دو هزار و ۸۰۸ صندوق در سطح استان اعلام کرد و افزود: برای تشویق مردم به استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی مشوق‌هایی در نظر گرفته شده بود که با استقبال خوب مردم در سطح کشور به‌ویژه در استان زنجان مواجهه بودیم.

وی با اشاره به اجرای طرح امنیت غذایی کودکان گفت: با اجرای طرح اختصاص سبد غذایی به خانوارهای دارای کودک کمتر از پنج سال دچار سو تغذیه، ۸۶۱ کودک در استان در قالب این طرح مورد حمایت واقع شدند.

جعفری با بیان اینکه با اجرای طرح امنیت غذایی کودکان، تاکنون شاهد استقبال خوب از طرف خانواده‌ها بودیم، ادامه داد: در طرح مربوط به امنیت غذایی کودکان، در سبد غذایی این طرح، ۱۱ قلم کالای اساسی در نظر گرفته شده بود که منتهی با پیگیری‌های صورت گرفته این اقلام به ۱۶ قلم افزایش پیدا کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه با اشاره به اجرای طرح «ایجاد ایستگاه بهگر» گفت: در راستای اجرای این طرح نیز در مجموع هفت هزار و ۴۹۳ کارگر هم از خدمات این ایستگاه‌ها در استان بهره‌مند شدند.

وی ارتقای سطح سلامت کارگران و پیشگیری در زمینه از کارافتادگی زودرس آنان در اثر بروز سوانح و حوادث در محیط کار را از عمده اهداف اجرای طرح ایجاد ایستگاه بهگر اعلام کرد.

نظر شما