شناسهٔ خبر: 67257621 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثبت ۱۸هزار فرصت شغلی برای تهرانی ها در سامانه جستجوی شغلی

آمارها حکایت از این دارد که تاکنون ۱۸ هزار و ۶۶۷ فرصت شغلی توسط کارفرمایان و کاریابی‌های استان تهران در سامانه جستجوی شغل بارگذاری شده است و حدود ۷ هزار و ۳۰۹ کارجو در سامانه ثبت‌نام و درخواست‌های شغلی خود را ارائه کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، رضایت مندی مخاطبان و در نهایت ایجاد پویایی در بازار کار راه اندازی شد و در دی ماه 1400 مورد بهره برداری قرار گرفت.سامانه جست و جوی شغل با هدف اتباط بین کارجویان و کارفرمایان، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل و ایجاد پویایی در بازار کار آغاز به کار کرد.

 این سامانه فرصتی است تا رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یافته و موجبات کاهش بروکراسی اداری، هزینه های جستجوی شغلی و بهبود عملکرد دفاتر کاریابی را فراهم نماید.

یکی از اقدامات این دولت بحث احیای سامانه جستجوی شغلی به منظور ایجاد پیوند بین کارجو و کارفرما بوده است که بدون هیچ واسه ای بتوانند در راستای افزایش مشارکت اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی گام بردارند.

 محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار در روزهای گذشته با ذکر خاطره ای از رئیس جمهور شهید گفت: "پایان دی ماه 1401رئیس جمهور به مرکز ستادی آمد و ما نیز مشغول گزارش کار به وی بودیم. آیت‌الله رئیسی به ما گفت سامانه‌ای دارید که کارفرما و کارجو بتوانند یکدیگر را پیدا کنند؟ پاسخ دادیم که هست اما خوب نیست، آیت‌الله رئیسی دستور ایجاد این سامانه را داد و در مدت چهار ماه نسخه بهبود یافته جست‌وجوی شغل که از گذشته وجود داشت، در وزارت تعاون راه‌اندازی و تیرماه 1402به طور رسمی رونمایی شد."

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار درباره سامانه جستجوی شغلی و هدف اصلی دولت در سال جاری می گوید: امسال برای اولین بار در این دولت تصمیم بر این شد که 25درصد سهم اشتغال ایجادی برای فارغ‌التحصیلان باشد؛ در کمتر از 10ماه 50هزار کار از طریق سامانه جست‌و‌جوی شغل وزارت کار محقق شد.

*سامانه جستجوی شغلی بستر مناسبی برای تامین نیروی کار / ثبت بیش از 18 هزار فرصت شغلی استان تهران‌

محمد آذرپناه, سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از ثبت بیش از 18 هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل خبر داد.

وی به اهمیت راه‌اندازی سامانه جست و جوی شغلی پرداخت و گفت: این سامانه به اتصال نیروی کار به کارفرمایان کمک می‌کند.  هدف از این سامانه، افزایش نظارت دولت بر عملکرد کاریابی‌ها است که متشکل از دو بخش جست‌وجوی نیروی کار و فرصت‌های شغلی است و کارفرمایان، کارجویان و کاریابی‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: کارجویان می‌توانند به صورت مستقل وارد سامانه شوند، ثبت نام کنند و پس از تکمیل رزومه، فرصت‌های شغلی مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و در صورت تمایل، درخواست‌های استخدامی خود را ثبت نمایند.

 آذرپناه به مزایای سامانه جستجوی شغل اشاره کرد و گفت: این سامانه با کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و فراهم آوردن دسترسی به اطلاعات صحت‌سنجی شده از هر دو طرف بازار کار، مزایای بسیاری دارد و با توجه به آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ایجاد چنین سامانه‌ای در توسعه کاریابی‌ها و بهبود وضعیت اشتغال در کشور مؤثر است.

وی گفت: با ثبت اطلاعات کارجویان، در صورت نیاز به مهارت خاصی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وارد عمل شده و با ارائه آموزش‌های مهارتی، کارجویان را به سمت مهارت‌آموزی هدایت می‌کند. آذرپناه افزود: که در طول این فرایند، نظارت مستمر اداره کل بر فعالیت کاریابی‌ها انجام می‌گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان تهران افزود: تاکنون 18 هزار 667 فرصت شغلی توسط کارفرمایان و کاریابی‌های استان در سامانه جستجوی شغل بارگذاری شده است و حدود 7 هزار 309 کارجو در سامانه ثبت‌نام و درخواست‌های شغلی خود را ارائه کرده‌اند.

 سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که یکی از دغدغه‌های اصلی کارجویان و کارفرمایان در بازار کار، پیدا کردن شغل مناسب با شرایط خود است، اظهار کرد: کارفرما به دنبال کارجویی است که بتواند کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و کارجو نیز به دنبال فرصت شغلی است که شرایط و شأنیت مناسبی داشته باشد و درآمد مناسبی را نیز ارائه دهد.

 آذر پناه تصریح کرد: کارجویان و کارفرمایان می‌توانند جهت ثبت اطلاعات فردی و درخواست‌های شغلی به وب‌سایت http://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه و طی هماهنگی با کاریابی‌ها، اقدامات لازم را در راستای جذب نیروی کار صورت دهند.

 انتهای پیام/

 

نظر شما