شناسهٔ خبر: 67257444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت وگو با مهر عنوان شد؛

برپایی ۲۰۰ موکب در بلوار آیت الله کاشانی شهرکرد

شهرکرد-رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شهرکرد از برپایی ۲۰۰ موکب در بلوار آیت الله کاشانی شهرکرد خبر داد و گفت: باید پیام غدیر به مردم در اقصی نقاط عالم رسانده شود.

صاحب‌خبر -

ماشاالله ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برترین اعیاد و چشمه جوشان معارف اسلامی عید سعید غدیر می‌باشد زیرا که حقیقت اسلام در غدیر تجلی پیدا کرد، در حقیقت غدیر متعلق به همه مردم عزیز و آزادگان جهان است.

وی بیان داشت: اهمیت روز غدیر به دلیل ابلاغ و اجرای دستور خداوند متعال توسط پیامبر نور و رحمت حضرت محمّد (ص) و اثبات امامت و ولایت امام علی (ع) اتفاق می‌افتد؛ بر همین اساس واقعه غدیر پیام‌آور استمرار حکومت الهی در جهان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شهرکرد تصریح کرد: عید غدیر ظرفیت خوبی برای دیپلماسی فرهنگی می‌باشد، باید پیام غدیر به مردم در اقصی نقاط عالم رسانده شود بنابراین همه باید روایتگر غدیر باشیم.

وی یادآور شد: پیام غدیر اقتدار، مجد، عظمت، وحدت، انسجام، ولایت مداری، بصیرت تمام و پیروی محض از اهل بیت (ع) می‌باشد، به همین مناسبت مجموعه برنامه‌هایی با مشارکت مردم شریف و نجیب، مجموعه مدیریت شهری، سازمان‌ها، نهادهای فرهنگی و کارگروه غدیر در سطح شهر اجرا می‌شود.

ایزدی به برپایی ۲۰۰ موکب در بلوار آیت الله کاشانی از میدان آیت الله دهکردی تا چهارراه فارابی اشاره و افزود: فضاسازی محیطی نصب بنر در بیلبوردها، برپایی جایگاه در چهارراه دولت برای اجرای برنامه با همکاری صدا و سیما و مجموعه مدیریت شهری از جمله خدمات شهری، آتش نشانی، سازمان حمل و نقل و اتوبوسرانی انجام می‌شود.

وی درباره برنامه‌های اجرایی در شب عید غدیر اشاره و مطرح کرد: همزمان با دهه ولایت به منظور ترویج فرهنگ نشاط مذهبی، طرح نور پردازی و آذین بندی معابر و میادین انجام می‌شود؛ اهتزاز پرچم علی ولی الله، خانواده محور بودن جشن مبتنی بر تحکیم بنیان خانواده، انجام رژه موتوری با پرچم یا علی، پیش بینی نصب صندلی و نیمکت جهت استراحت افراد مسن و دیگر افراد، برپایی نماز جماعت، نورافشانی مناسب در شب غدیر، برپایی ده غرفه به صورت ویژه به منظور ترویج مبانی غدیر، پرده خوانی، اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه با اهدای ۱۱۰ جایزه نفیس، اطعام نیازمندان با هماهنگی سایر نهادهای تأثیرگذار، کارگروه غدیر و مشارکت شهروندان عزیز انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شهرکرد گفت: شاهد یک رویداد فاخر فرهنگی در روز عید سعید غدیر خواهیم بود، تلاش ما آن است تا با استفاده از تجارب گذشته بتوانیم برنامه‌های متنوع، جامع و جالبی را به مرحله اجرا درآوریم و موجبات رضایت خداوند، رسول و اهل بیت (ع) را فراهم کنیم.

نظر شما