شناسهٔ خبر: 67257421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

حسن فضل‌ا...، نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم» مطرح کرد

پنهانکاری صهیونیست‌ها؛ از خسارات تا تلفات

طی روزهای اخیر شاهد تهدیدات و رجزخوانی‌هایی از سوی مقام‌های رژیم‌صهیونیستی درخصوص حمله به لبنان هستیم. این ادعاها در حالی صورت می‌گیرد که بحران سراسر اراضی اشغالی را فراگرفته و علاوه بر شکست این رژیم در جنگ غزه، شاهد انحلال کابینه جنگ و افزایش احتمال سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو هستیم.

صاحب‌خبر -
بی‌دلیل نیست که بسیاری از استراتژیست‌های نظامی و امنیتی در واشنگتن و تل‌آویو، نسبت به تشدید هرگونه اقدام صهیونیست‌ها در شمال لبنان هشدار داده و آن را مصداق خودکشی رژیم‌صهیونیستی قلمداد می‌کنند. در این خصوص گفت‌وگویی با حسن فضل‌ا...، عضو فراکسیون مقاومت و وفاداری پارلمان لبنان صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

طی هفته‌های اخیر شاهد طرح تهدیدات مستمری از سوی رژیم‌صهیونیستی علیه مقاومت لبنان هستیم. ماهیت و چرایی این تهدیدات را چگونه ارزیابی و تحلیل می‌کنید؟
واقعیت امر این است که حزب‌ا... لبنان از یک‌سو اصل توازن را در پاسخ‌دهی به جنایات رژیم‌صهیونیستی به‌خوبی محاسبه کرده و مد نظر قرار داده و از سوی دیگر تاکید کرده است که به مواجهه با صهیونیست‌ها تا زمان پایان جنگ غزه و عقب‌نشینی آنها از این منطقه ادامه خواهد داد. در این میان، مقاومت نشان داده که روش به‌کارگیری اصول و فنون غافلگیرکننده در میدان نبرد را به‌خوبی می‌داند. بخشی از این موارد در طول ماه‌های اخیر(هشت‌ماه سپری‌شده ازجنگ غزه)عملیاتی شده و برخی دیگر،دروقت ونوبت خود عملیاتی خواهند شد. از این رومقاومت لبنان برصحنه نبرد اشراف دارد وخشم صهیونیست‌ها نیز ریشه درهمین حقیقت دارد.تهدیداتی که از سوی مقام‌های رژیم‌صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت مطرح می‌شود از همین جنس است. تهدیدهای دشمن علیه حزب‌ا... راه به جایی نخواهد برد و مقاومت، روزبه‌روز تسلط میدانی و محیطی بیشتری در مواجهه با صهیونیست‌ها پیدا می‌کند. حمایت از مقاومت، از روستاهای مرزی لبنان گرفته تا دیگر نقاط و شهرها قابل مشاهده است. جمعیت انبوه مردمی که در روز عید قربان در روستاهای مشرف به اراضی اشغالی نماز عید را بجا آوردند، نمایانگر همین حقیقت است. 

برخی کشورهای واسطه‌گر غربی و عربی، طی روزهای اخیر به‌صورت آشکار و پنهان پیام‌هایی را به لبنان مخابره کرده و خواستار توقف اقدام‌های مقاومت لبنان در دفاع از مردم فلسطین شده‌اند. تحلیل شما از این موضوع چیست؟
بهتر است مقام‌های رژیم‌ غاصب اسرائیل به‌جای مخابره این پیام‌ها و تهدیدها به لبنان، نتانیاهو را بابت توقف جنگ غزه تحت فشار قرار دهند. زمانی که جنگ غزه متوقف شود، جبهه دیگر نیز متوقف خواهد شد. این همان موضوعی است که حزب‌ا... از نخستین روز جنگ غزه بر آن استوار است. بنابراین بهتر است کسانی که درصدد ایجاد حفاظ برای نسل‌کشی صهیونیست‌ها هستند، بر وقایع میدان و شکست همه‌جانبه تل‌آویو در عرصه‌های سیاسی و نظامی و میدانی متمرکز شوند.

رسانه‌های غربی مدعی هستند که میان آمریکا و رژیم‌صهیونیستی اختلافاتی بر سر جنگ غزه، ایجاد آتش‌بس و حمله یا عدم حمله به رفح وجود دارد. این ادعاها را تا چه اندازه‌ای صحیح و منطقی ارزیابی می‌کنید؟
قطعا این یک بازی تبلیغاتی و نادرست است که نباید تسلیم آن شد. پیوستگی واشنگتن و تل‌آویو را چگونه می‌توان در جنگ غزه و دیگر بحران‌های منطقه منکر شد؟! اگر آمریکا خواهان توقف این جنگ بود، از روز نخست این کار را انجام می‌داد. پس باید بدانیم که رویکرد کلان و کلی مقامات آمریکایی پایان‌دادن به جنگ نیست. واشنگتن چندین بار توافق آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل متحد را وتو کرد. بنابراین، آمریکا را شریک شکست‌ها و جنایات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه و منطقه می‌دانیم. پیامی که جبهه مقاومت برای دشمن صهیونیستی دارد، درخصوص آمریکا نیز صدق می‌کند. این‌که هرگونه تجاوز از سوی رژیم اشغالگر با پاسخ مناسب خود مواجه می‌شود. ضرر و زیان‌های اشغالگران چشمگیر است. زمانی که این جنگ خاتمه یابد، میزان خسارات هنگفت دشمن را خواهید دید. این خسارات، در ابعاد گوناگون خود را نمایان ساخته است. دراین میان، شرکا و حامیان رژیم غاصب اسرائیل تلاش می‌کنند شکست درعرصه میدانی را در عرصه سیاسی و به نام دیپلماسی و مذاکره جبران کنند. خطوط قرمز مقاومت در این روند مشخص است.بدون‌شک مقاومت در لبنان وغزه، تسلیم این بازی دشمنان نمی‌شود و تا زمانی که عقب‌نشینی واقعی و خاتمه جنگ صورت نگیرد، امتیازی نخواهد داد. دراینجا موضوع دیگری وجود دارد که لازم است نسبت به آن توجه داشته باشیم. این‌که ناتوانی دشمن صهیونیستی در میدان جنگ،به بروز رفتارهای غیرعقلانی ازسوی آن منجرشده است. بدیهی است از رژیمی مانند اسرائیل نباید توقع عقلانیت داشت، چه برسد به اکنون که در جنگ غزه با بحران و ناتوانی در رسیدن به اهداف اعلامی خودمواجه شده است.پیام مابه دشمن صهیونیستی مشخص است:هرگونه جنگ علیه لبنان، پاسخی سخت و غیرقابل تصور را برای صهیونیست‌ها به‌دنبال دارد. رژیم اشغالگر تصور می‌کرد با تهدید لبنان به جنگ، می‌تواند حزب‌ا... را از مواجهه با تل‌آویو در جریان جنگ غزه بازدارد اما در این خصوص اشتباه کرد.

نظر شما