شناسهٔ خبر: 67257407 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی شرایط وزن ۷۴ کیلوگرم در المپیک پاریس؛

مدعیانی که با حذف سیداکوف نفس راحت کشیدند!

تهران- ایرنا- با حذف دارنده طلای جهان و المپیک از کشور روسیه از بازی‌های المپیک، شرایط وزن ۷۴ کیلوگرم در پاریس تغییر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمیته بین‌المللی المپیک لیست جدید از واجدین شرایط کشتی روسیه را برای حضور در بازی‌های المپیک اعلام کرد که در آن نامی از عبدالرشید سعدالله‌یف، زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف، سرگئی سیمینوف و خبیب گادژی ماگمادوف دیده نمی‌شود.

ناچین مونگوش، شامیل ممدوف، ارسلان باگائف و عبدالله کوربانوف در کشتی آزاد و در کشتی فرنگی آلان اوستایف، ماگومد مورتازالیف به همراه چهار کشتی‌گیر زن مجوز حضور در المپیک را دریافت کردند.

زائوربک سیداکوف امید اول کشتی روسیه برای کسب نشان طلای المپیک یکی از سرشناس‌ترین غایبان این لیست است. در لیست کمیته بین‌المللی المپیک، تزارها نماینده‌ای در وزن ۷۴ کیلوگرم ندارند و این موجب شده تا شماری از مدعیان این وزن نفس راحتی بکشند. یکی از این مدعیان کایل دیک آمریکایی است که سابقه باخت در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را به سیداکوف دارد.

با حذف سیداکوف از المپیک دیک عملا به قدرت نخست این وزن تبدیل می‌شود. وی اکنون نفر نخست رنکینگ اتحادیه جهانی در وزن ۷۴ کیلوگرم است.

همچنین با غیبت سیداکوف، شرایط نماینده کشورمان نیز کمی متفاوت خواهد شد. یونس امامی ۲ مدال برنز مسابقات جهانی را در کارنامه دارد و در بازی‌های آسیایی هانگژو با اقتدار قهرمان شد. او سابقه رویارویی با سیداکوف را در کارنامه دارد. وی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد در مرحله یک‌هشتم نهایی برابر این رقیب قدرتمند روسی قرار گرفت اما نتوانست کاری از پیش‌ببرد و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد.

مدعیانی که با حذف سیداکوف نفس راحت کشیدند!

ختاگ تسابولوف دیگر قهرمانی است که سابقه باخت برابر سیداکوف را در کارنامه دارد. وی از جمله آزادکاران روسی به شمار می‌رود که پشت نام سیداکوف ماند و در نهایت مجبور به تغییر تابعیت شد. وی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد با دوبنده صربستان برابر سیداکوف قرار گرفت و برای چندمین بار به این قهرمان جهان و المپیک باخت.

تسابالوف در مرحله شانس مجدد یونس امامی را شکست داد و ضمن کسب مدال برنز سهمیه المپیک را نیز از آن خود کرد.

تیموراز سالکازانوف (اسلواکی)، چرمان والیف (آلبانی)، بکزاد عبدالرحمانوف (ازبکستان)، ویکتور راسادین (تاجیکستان)، جمال‌اُف (ازبکستان)، توران بایراموف (جمهوری آذربایجان)، دایچی تاکاتانی (ژاپن) و محمدحبیب قاضی‌ماگمدوف (بلاروس) در کنار سیداکوف از مدعیان اصلی کسب مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم در المپیک پاریس هستند که به طور حتم غیبت سیداکوف ضمن کم کردن حساسیت و جذابیت‌های این وزن، راه را برای دیگر مدعیان برای کسب مدال المپیکی هموار خواهد کرد.

اسامی کشتی‌گیرانی که در وزن ۷۴ کیلوگرم سهمیه المپیک گرفته‌اند به شرح زیر است:

زائوربک سیداکوف (روسیه)، کایل دیک (ایالات متحده آمریکا)، هتیک کابولوف (صربستان)، دایچی تاکاتانی (ژاپن)، جورج کوگیومتسیدیس (یونان)، آنتونی مونترو (ونزوئلا)، گیاندری گارزون (کوبا)، باکار اندوم (گینه بیسائو)، عمرو حسین (مصر)، توران بایراموف (جمهوری آذربایجان)، محمدحبیب قاضی‌ماگمدوف (بلاروس)، ویکتور راسادین (تاجیکستان)، تیموراز سالکازانوف (اسلواکی)، چرمان والیف (آلبانی)، بکزاد عبدالرحمانوف (ازبکستان) و یونس امامی (ایران).

نظر شما