شناسهٔ خبر: 67257405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات چهاردهم و اهمیت حضور حداکثری برای تعیین سرنوشت کشور

زنجان - ایرنا -انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درحالی به روزهای پایانی و سرنوشت ساز خود نزدیک می‌شود که حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی و اجتماعی برای تعیین سرنوشت کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، کشور در حالی به روز انتخاب رییس جمهور جدید نزدیک می شود که بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی برای دومین بار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی، انتخابات زودهنگام به دلیل شهادت آیت الله ابراهیم رییسی رییس دولت سیزدهم در سانحه هوایی برگزار می شود.

هدف هر انتخابی رسیدن به مطلوبترین شرایط و رشد و توسعه جامعه است، از همین رو انتخاب رییس جمهور اصلح به عنوان بالاترین شخص اجرایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این میان مشارکت مردم و حضور گسترده در این عرصه از اصلی‌ترین ابزار تحقق این مهم محسوب می شود.

شرکت در انتخابات به عنوان اعتماد به اصل نظام،‌ موضوع اصلی و مورد تاکید مسوولان است.برقراری عدالت، افزایش نظارت جمعی بر عملکرد مسوولان و کاهش فساد،‌ توزیع عادلانه قدرت،‌ شفافیت در امور، افزایش اعتماد عمومی، کاهش تعارضات اجتماعی،‌ افزایش وحدت و انسجام، بالا رفتن مشروعیت و مقبولیت نظام، افزایش قدرت چانه زنی در سیاست های بین المللی و تحقق منافع ملی از جمله مزایای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است و به یقین مردم ایران اسلامی بار دیگر با عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود حماسه ای دیگر در این صحنه خواهند آفرید.

در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نیز صرف نظر از انتخاب اصلح، حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای که به عنوان اعتماد به اصل نظام محسوب می شود، موضوع اصلی و مورد تاکید مسوولان نظام است.

برگزاری انتخابات در کشور بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از افتخارات تاریخ نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود که به تعداد سالهای عمر این نظام یک انتخابات در کشور برگزار شده است که نشان می دهد مردمسالاری دینی و رای و نظر مردم در اداره کشور اهمیت دارد و این ویژگی، جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نظام های سیاسی جهان متمایز کرده است.

انتخابات چهاردهم و اهمیت حضور حداکثری برای تعیین سرنوشت کشور

مردم باید با نقشه راه در عرصه انتخابات مشارکت کنند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در این باره، گفت‌: متاسفانه برخی ها این اصل را که ما دشمن داریم قبول ندارند و به خیال خام خود منکر دشمنی غرب با ایران هستند.

حجت الاسلام علی ناصر با بررسی سابقه این دشمنی ها، کودتای ۲۸ مرداد،‌ ترور شخصیت ها و دانشمندان ایران، راه انداختن بی محابای جنگ در شهرها، تلاش برای مسلط کردن داعش، تحمیل هشت سال جنگ،‌ بد عهدی در دوران گفت و گوها و رفع نکردن تحریم ها را از جمله موارد نشان دهنده دشمنی علیه کشورمان دانست.

وی تاکید کرد: ملت در عرصه انتخابات نیز نباید در برابر این دشمن کوتاه بیایند و مهمترین راهکار برای موفقیت در این میدان، حرکت کردن با نقشه راه است.

حجت الاسلام ناصر تاکید کرد: یکی از نقشه های دشمنان بر هم زدن روند انتخابات و تحقیر آن در کشور است در حالیکه انتخابات از افتخارات نظام اسلامی محسوب می شود تاجاییکه هر ۲ سال یکبار، یک انتخابات در کشور برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات مولود انقلاب اسلامی است و بدون شک، حضور حداکثری مردم به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در این عرصه حساس و سرنوشت ساز اهمیت بالایی دارد.

انتخابات چهاردهم و اهمیت حضور حداکثری برای تعیین سرنوشت کشور

نگاه همه دنیا به هشتم تیرماه و انتخابات ریاست جمهوری در ایران معطوف شده است

دبیر ستاد و رئیس کمیته سیاسی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان نیز با بیان اینکه به رغم تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم برای حضور در این عرصه، این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز با قوت و سلامت کامل برگزار خواهد شد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری اتفاق بسیار مهم پیش رو در کشور است که در این عرصه ملت ایران یکبار دیگر به جهانیان نشان خواهند داد که ایران کشوری مهم، قابل اعتنا و تاثیرگذار در جهان است.

ولی الله رحیمی تصریح کرد:‌ هم اکنون نگاه تمام دنیا به هشتم تیرماه و انتخابات ریاست جمهوری در ایران معطوف شده و این امر برای نهادهای بین المللی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مردم ایران در انتخابات پیش رو بدون توجه به القائات دشمنان، افتخاری دیگر برای کشور ثبت خواهند کرد.وی با تاکید بر اهمیت مشارکت بالا در این انتخابات، اظهار داشت: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز مردم ایران با بی توجهی به القائات دشمنان، افتخاری دیگر برای کشور به ثبت خواهند رساند.

رحیمی به آغاز فعالیت ستاد انتخابات استان و کمیته های مربوطه اشاره و خاطرنشان کرد: زنجان یکی از استانهای فعال و پای کار در این زمینه است و تمامی عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی و همه مولفه هایی لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشور و پرنشاط در استان آماده است.

وی یادآور شد:‌ در زمان حاضر اکثر ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری در استان تشکیل شده و مابقی در حال آماده سازی است.

رحیمی به مدارک هویتی لازم در زمان رای گیری اشاره کرد و گفت: داشتن شناسنامه یا کارت ملی برای شرکت در این انتخابات لازم و همراه داشتن هر یک از این مدارک هویتی افراد مورد قبول است.

انتخابات چهاردهم و اهمیت حضور حداکثری برای تعیین سرنوشت کشور

انتخابات ریاست جمهوری در یک هزار و ۴۳۸ نقطه زنجان برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان نیز مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را موجب شادی دوستداران انقلاب و ناامیدی دشمنان بیان کرد و گفت: انتخاب اصلح از بین نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری موجب حفظ آبروی ملی می شود.

ابوالفضل رفیعی افزود: ۷۷۲ شعبه برای اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان پیش بینی شده است که از این تعداد ۳۱۵ شعبه سیار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مجموع در یک هزار و ۴۳۸ نقطه و مکان، رای گیری انجام خواهد شد، اظهار داشت: استقرار شعب ثابت در همان محل هایی خواهد بود که فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام گرفت.

رفیعی تصریح کرد: اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری این دوره به صورت تعرفه کاغذی انجام خواهد شد و در کنار آن دستگاه احراز هویت نیز وجود خواهد داشت.

۱۳ هزار نفر کار برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در استان زنجان برعهده خواهند داشت.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تاکید کرد: آموزش عوامل اجرایی انتخابات در سطوح مختلف آغاز شده است و مجریان و دست اندرکاران انتخابات استان و هیات های اجرایی با همکاری هیات‌های نظارت در تلاش هستند تا انتخاباتی در شان مردم شریف و همیشه در صحنه استان برگزار کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: بیش از ۱۳ هزار نفر به عنوان دست اندرکاران برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای به صورت مستقیم در استان حضور دارند و به غیر از عوامل اجرایی و نظارتی در جهت صحت برگزاری انتخابات، بازرسانی از سوی وزارت کشور و استانداری پیش بینی شده است.

رفیعی به ابلاغ ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری به کلیه دستگاه های اجرایی و نظارت بر جانبداری نکردن کارمندان دولت در وقت اداری و ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی یا عمومی اشاره کرد و گفت: طبق این قانون، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است.

انتخابات چهاردهم و اهمیت حضور حداکثری برای تعیین سرنوشت کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و نیز آثار و برکات حضور و مشارکت سیاسی مردم در مقاطع مختلف، گفت: مشارکت آگاهانه مردم در تعیین سرنوشت کشور بار دیگر حماسه آفرین خواهد بود در همین راستا به عنوان مسوولان ستاد برگزاری انتخابات در استتان وظیفه داریم در چهارچوب مولفه‌های اصلی انتخابات از جمله سلامت، بر رعایت قانون و صیانت از آرا تمرکز کرده و شرایط مناسبی را برای برگزاری امن انتخابات و نیز مشارکت حداکثری مردم فراهم کنیم.

رفیعی افزود: رعایت اصل بی طرفی از سوی مجریان انتخابات ریاست جمهوری مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه استان زنجان با وجود مردم مؤمن و متدین همیشه جزو استان های با مشارکت بالا در انتخابات است، افزود: همه تلاش ها بر این است تا با فراهم کردن زیرساخت ها برای حضور با شکوه مردم در انتخابات پیش‌رو ، رتبه استان در خصوص در مشارکت تقویت شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم به ویژه شخص شهید آیت الله رییسی، سطح انتظار مردم از رئیس دولت بالا رفته است و مردم با قدرشناسی و حضور گسترده خود در مراسم تشییع و گرامیداشت شهدای خدمت، پیام استمرار چنین گفتمانی را در عرصه خدمت رسانی به گوش همه رساندند.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز هشتم تیرماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

نظر شما