شناسهٔ خبر: 67257361 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آبگذاری کانال‌های شبکه سفیدرود تا ۷ روز دیگر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: چهارمین مرحله آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود تا ۶ تیر ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

وحید خرمی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: چهارمین مرحله آبگذاری کانال‌های چپ سد سنگر (اراضی مناطق مرکزی شامل رشت و خمام) و راست سد سنگر (اراضی شالیزار‌های مناطق شرقی گیلان) که از صبح دیروز آغاز شد به مدت ۷ روز دیگر انجام می‌شود.

او با بیان اینکه آبرسانی کانال فومنات همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: از کشاورزان گیلانی درخواست می‌شود در انجام مراحل مختلف فعالیت‌های کشاورزی خویش رعایت تقویم زراعی اعلامی جهاد کشاورزی استان را مدنظر و برنامه زمانی نوبت بندی آب توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان را از طریق درگاه‌های اطلاع رسانی این شرکت و سایر رسانه‌های جمعی پیوسته تحت رصد داشته باشند.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان، تاکنون بیش از ۴۳۰ میلیون مترمکعب آب از سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های این استان رهاسازی شده است.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

نظر شما