شناسهٔ خبر: 67257222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

دومین برنامه عمومی نجوم در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از برگزاری دومین برنامه عمومی نجوم در زمینه رصد آسمان شب در سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دومین برنامه عمومی نجوم در سمنان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار بسیج، مرتضی مزینانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از برگزاری دومین برنامه عمومی نجوم در سال جاری شامل رصد آسمان شب، سیاره‌ها و ستارگان در مرکز استان سمنان خبر داد.
وی تصریح کرد: رصد عمومی آسمان شب، سیاره‌ها و ستارگان به همت مرکز نجوم کانون پرورش فکری استان سمنان چهارشنبه‌شب، ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در شهرک «آوست» سمنان در ابتدای خیابان پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت عموم کودکان و نوجوانان استان سمنان به همراه خانواده‌هایشان در این برنامه آزاد است، از هیأت مدیره شهرک آوست سمنان برای هماهنگی برگزاری این رویداد علمی و سرگرمی قدردانی کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان افزود: تقویت فعالیت‌های حوزه علم و فناوری یکی از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان است که امسال به‌طور جدی در مراکز مختلف فرهنگی و هنری این کانون در سراسر استان سمنان پیگیری می‌شود.
مزینانی با اشاره به علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان استان سمنان به فعالیت‌های حوزه نجوم، به برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین رصد عمومی آسمان شب، سیاره‌ها و ستارگان در سمنان با مشارکت بیش از ۳۵۰ نفر از علاقه‌مندان اشاره کرد و افزود: حوزه نجوم از بخش‌های پرطرفدار و موردعلاقه کودکان و نوجوانان است و در سال جاری، پیش‌بینی برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه عمومی نجوم در استان سمنان انجام شده است.
وی گفت: این برنامه‌ها در مراکز ۲۱ گانه فرهنگی و هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در سراسر این استان برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان ادامه داد: کارشناسان مرکز نجوم کانون پرورش فکری در این برنامه‌ها به ارائه آخرین نکات علمی در حوزه نجوم، ستارگان، سیاره‌ها، ماه و رصد عمومی آسمان خواهند پرداخت.
مزینانی از عموم مردم دعوت کرد تا در برنامه‌های رصد عمومی نجوم که در این استان برگزار می‌شود، حضور یابند و از فعالیت‌های علمی کارشناسان و برنامه‌های سرگرمی جانبی آن بهره‌مند شوند.

نظر شما