شناسهٔ خبر: 67257146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصفهان بر مدار نارنجی وزرد

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است.

صاحب‌خبر -

هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ایستگاه سنجش فعال با میانگین ۱۱۰ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه کردآباد با ۱۵۴ AQI ناسالم برای همه و به رنگ قرمز، اما در ایستگاه‌های ۲۵ آبان با ۱۲۰، انقلاب ۱۲۳، خرازی ۱۳۶، دانشگاه صنعتی ۱۴۶، رهنان ۱۰۸، فیض ۱۱۹، کاوه ۱۰۲ و ولدان ۱۱۲ و شهر زرین شهر با ۱۱۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و به رنگ نارنجی است.
همچنین شاخص هوای اصفهان در ایستگاه زینبیه با ۷۹، سپاهان شهر ۹۴، پارک زمزم ۸۴، فرشادی ۷۸، میرزا طاهر ۸۲ وشهر مبارکه هم ۹۳ AQI در ضعیت قابل قبول به ورنگ زرد است.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان هم اعلام کرد تا اوایل هفته آینده به سبب مساعد شدن شیب فشاری در نیمه شرقی استان، شرایط باد و گردوخاک در مناطق شرقی، شمالی، مرکزی و جنوبی استان انتظار می‌رود که می‌تواند منجر به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا شود.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

نظر شما