شناسهٔ خبر: 67257045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دفتر استانداردسازی در جهاد دانشگاهی استان مرکزی آغاز بکار کرد

لیلا بنیادی

دفتر استانداردسازی با حضور مدیرکل استاندارد استان مرکزی در جهاد دانشگاهی استان افتتاح شد و آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

سیدسعید میرنظامی، مدیرکل استاندارد استان مرکزی در آئین افتتاح این دفتر اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد در دولت سیزدهم ارتباط بسیار نزدیکی با جهاددانشگاهی برقرار کرد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که در مسیر منافع و نیازهای کشور حرکت می کند و ریاست سازمان بر اساس شناختی که از این نهاد دارد توصیه کرده است که از ظرفیت جهاد دانشگاهی در استان‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم ارتباط مطلوب استاندارد و جهاد دانشگاهی در دولت چهاردهم نیز همچنان با قوت ادامه داشته باشد، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد تکالیف بسیار زیادی در چهار حوزه ماموریتی که به او واگذار شده دارد و در بخش‌های مختلفی فعالیت می کند.

وی گفت: علیرغم دایره گسترده‌ای از وظایف که برعهده استاندارد گذاشته شده، این سازمان نمی‌تواند به تناسب افزایش وظایف، نیروی انسانی اضافه کند در نتیجه باید از ظرفیت دیگر نهادهای فعال در کشور که دارای توان علمی هستند استفاده کرده و بهترین ها را در این راستا انتخاب کند.

وی با بیان اینکه دلیل همکاری سازمان ملی استاندارد با جهاد دانشگاهی، وجود توان و ظرفیت لازم در این نهاد است، افزود: بهتر است حوزه استانداردسازی که زیربنای استاندارد کردن است و تدوین، آموزش و ترویج استانداردها را شامل می شود، به مجموعه‌های علمی همچون جهاد دانشگاهی واگذار شود. بر همین اساس دفتر استانداردسازی در جهاد دانشگاهی افتتاح شد و امید است این مجموعه به شکل موثری در حوزه برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با استاندارد اقدام کند.

وی بر لزوم توجه به تاثیرگذاری دوره های آموزشی به عنوان یک شرط اصلی در برگزاری هر دوره آموزشی تاکید کرد و افزود: مدیر کنترل کیفی هر واحد تولیدی می تواند استقرار نظام کیفیت را در آن واحد تضمین کند. شناسنامه آموزشی این مدیران عموما بسیار پربار است اما متاسفانه بعضا تسلط لازم را بر استانداردها ندارند که نشان می دهد دوره‌های آموزشی برگزار شده کارآیی و اثربخشی لازم را نداشته اند.

وی با بیان اینکه چند هزار استاندارد از ابتدای تاسیس سازمان ملی استاندارد تاکنون تدوین شده است که اعمال آنها نیاز به آموزش دارد، گفت: مهمترین جامعه هدف ما در بحث آموزش ها مسئولان کنترل کیفی هستند چراکه باید تسلط کامل به استانداردها داشته باشند و امیدواریم جهاد دانشگاهی در این حوزه به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: بحث واگذاری تدوین استانداردها نیز از ابتدا در این سازمان مطرح بوده و در این مورد اقدام شده است که امیدواریم جهاد دانشگاهی در این حوزه نیز تاثیرگذار باشد.

محسن مرادی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی به صورت جدی در این مجموعه دیده شده است. این آزمایشگاه در بخش های آب، خاک و هوا فعالیت می کند و مورد اعتماد بسیاری از سازمان هاست و تعاملات بسیار خوبی در حال انجام است.

وی افزود: یکی از مواردی که از سال گذشته پیگیری و با تکیه بر ظرفیت های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش به آن ورود شد، ورود به آموزش های حوزه آزمایشگاهی بود و با توجه به اینکه آموزش، محور توسعه است، در این عرصه به سمت کیفی سازی و اشتغال محوری و مهارت محوری حرکت می کنیم. آموزش زمانی مفید واقع می شود که تبدیل به یادگیری شود و این یادگیری به تغییر رفتار منجر شود.

وی گفت: امید است راه اندازی دفتر استانداردسازی به حوزه محیط زیست کمک کند و این دفتر به عنوان یکی از دپارتمان های تخصصی جهاد دانشگاهی فعالیت کند تا هم به صنایع کمک شود و هم نقش پررنگی را در این عرصه در استان ایفا کنیم.

دفتر استانداردسازی در جهاد دانشگاهی استان مرکزی آغاز بکار کرد

انتهای پیام    

نظر شما