شناسهٔ خبر: 67256946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول خبر داد:

ایجاد ۲۵ هزار شغل توسط جهاد دانشگاهی کشور

آزیتا یوسفیان

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی کشور از ایجاد ۲۵ هزار شغل توسط این نهاد خبر داد.

صاحب‌خبر -

مسعود ابراهیمی امروز ۳۰ خرداد در حاشیه جلسه هم‌افزایی با اجزای اکوسیستم فناوری و نوآوری لرستان در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری استان که در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چهار دهه‌ای که از عمر جهاد دانشگاهی می‌گذرد همواره در خدمت حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی بوده است.

وی با بیان اینکه در سازمان تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی کشور متولی تجاری کردن دستاوردهای پژوهشی این نهاد هستیم، بیان کرد: اکنون سه پارک علم و فناوری همچون البرز، کرمانشاه و پارک ملی علم و فناوری‌های نرم (صنایع فرهنگی) داریم و هفتاد مرکز رشد و نوآوری و شتابدهی در جهاد کشور فعالیت دارند.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی کشور گفت: مرکز رشد فناوری جهاد دانشگاهی لرستان یکی از شاخص‌ترین مراکز رشد جهاد دانشگاهی کشور محسوب می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت است، افزود: در اکوسیستم علم و فناوری در سطح ملی سعی کردیم جایگاهی را تعریف کنیم که اثرگذار باشیم تا بتوانیم دستاوردهای پژوهشی دانشگاه به فناوری تبدیل و پس از آن با استفاده از این دستاوردها در صنعت به اشتغال‌زایی و اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جهاد دانشگاهی شبکه بزرگی در کشور داریم و این نهاد آمادگی دارد هرجا بتواند گره گشایی کند، اضافه کرد: در حوزه اشتغال‌زایی و به ویژه مشاغل خانگی، خرد و خود اشتغالی کارنامه بسیار درخشانی داریم و در این چند سال توانسته‌ایم ۲۵ هزار شغل ایجاد کنیم.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه آمادگی داریم این تجربه را به کار گیریم و به دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص اشتغال‌زایی به صورت عالمانه و هدفمند کمک و تجاربی که در کشور کسب کردیم در لرستان پیاده سازی کنیم، از ایجاد نهضت فعال‌سازی واحدهای صنعتی فعال و نیمه‌فعال خبر داد و گفت: آمادگی داریم صنایع فعال و غیرفعال استان را مبتنی بر دانش و فناوری احیا کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر احیاء صنایع مبتنی بر نقدینگی است اما احیای مدنظر ما مبتنی بر فناوری، نوآوری و آرندی است.

انتهای پیام

نظر شما