شناسهٔ خبر: 67256924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پیشنهاد برای سندرز به جو بایدن/ سناتور آمریکایی اسرائیل را به چالش کشید

ایرنا : برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت در پیامی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: واشنگتن باید از هرگونه کمک نظامی تهاجمی به (رژیم) اسرائیل خودداری کند.

صاحب‌خبر -

وی افزود: من از دولت جو بایدن می‌خواهم که از بنیامین نتانیاهو بخواهد تا کمک‌های ارسالی برای مردم بی دفاع غزه را بدون محدودیت بفرستد.

سناتور مستقل سنای آمریکا در ادامه این پیام، نوشت: من همچنین از دولت بایدن می‌خواهم که از نتانیاهو بخواهد کشتار فلسطینی‌ها در کرانه باختری را متوقف کند و گام‌هایی را در جهت راه حل دو دولتی بردارد.

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیش تر بدون اشاره به اینکه کشورش از ابتدای تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بزرگ‌ترین تأمین‌کننده سلاح و تجهیزات نظامی برای این رژیم بوده است، ادعا کرد: ارسال بمب‌های ۲ هزار پوندی به (رژیم) اسرائیل را متوقف کرده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در وزارت خارجه ایالات متحده، با اعلام توقف دائم ارسال بمب‌های سنگین به رژیم صهیونیستی، گفت: به دلیل نگرانی ما در مورد استفاده از این بمب‌ها از سوی تل‌آویو در مناطق پرجمعیتی مثل رفح، این موضوع همچنان تحت بررسی است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما