شناسهٔ خبر: 67256883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سال تحصیلی جاری

انجام ۸۰۰ مشاوره در حوزه ازدواج ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۸۰۰ مشاوره در حوزه ازدواج ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهدانجام شد.

صاحب‌خبر -

انجام ۸۰۰ مشاوره در حوزه ازدواج ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۸۰۰ مشاوره حضوری و غیر حضوری و برگزاری ۲۰ کارگاه آموزشی در حوزه ازدواج ویژه دانشجویان در سال تحصیلی جاری در این مرکز انجام شد.

دکتر حمیده صمدی افزود: ازدواج، پیوند دو روح و آغاز سفری مشترک در جاده زندگی است. این سفر، پر از فراز و نشیب، چالش و شادی خواهد بود. انتخاب صحیح همسفر، نقشی اساسی در کیفیت این سفر ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه روانشناسی ازدواج، گامی مهم در جهت انتخابی آگاهانه و عاقلانه است گفت: این فرایند، فرصتی برای شناخت عمیق‌تر خود و طرف مقابل، و بررسی تناسب و سازگاری زوجین فراهم می‌کند.

او افزود: در جلسات مشاوره، زوجین با زوایای پنهان شخصیت خود و یکدیگر آشنا می‌شوند ارزش ها، باورها، انتظارات، اهداف و آرزو‌های هر دو طرف به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود این شناخت عمیق تر، زمینه را برای ایجاد یک رابطه سالم و پایدار فراهم می‌کند و اهمیت مشاوره پیش از مشاوره را نشان می‌دهد.

مدیر مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشاوره ازدواج، با افزایش شناخت زوجین از خود و یکدیگر، ارتقای مهارت‌های ارتباطی و آموزش روش‌های حل تعارض، به آنها کمک می‌کند تا از بروز بسیاری از مشکلات و چالش‌های زندگی مشترک پیشگیری کنند.

 

 

نظر شما