شناسهٔ خبر: 67256865 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

مشترکان خانگی «با انرژی» باشید تا خودرو ببرید | با کد دستوری #۱۵۲۱* ار برندگان خوش شانس خودرو شوید

با انرژی پویشی اطلاع رسانی است که از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده و به مشترکان خوش‌مصرف برق و کسانی که در کاهش مصرف انرژی همراهی کنند، میلیاردها تومان خودرو، لوازم خانگی و ... جایزه می دهد.

صاحب‌خبر -

 

با انرژی پویشی اطلاع رسانی است که از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده و به مشترکان خوش‌مصرف برق و کسانی که در کاهش مصرف انرژی همراهی کنند، میلیاردها تومان خودرو، لوازم خانگی و ... جایزه می دهد.

به گزارش مهر، در روزهای گذشته، رکورد تقاضای مصرف برق از ۷۰ هزار مگاوات گذر کرد و با توجه به روزهای گرم پیش‌رو و ظرفیت شبکه برق کشور، بیم شروع خاموشی‌های سراسری بیش از گذشته می‌رود. کارشناسان صنعت برق می‌گویند، اگر مشترکان شبکه برق و به‌ویژه مشترکان بخش خانگی، مصرفشان را مدیریت نکنند، استان‌های مختلف کشور خاموشی گسترده را تجربه کنند. خاموشی‌هایی که در صورت شروع، می‌تواند ضمن لطمه به اقتصاد کشور، ابعاد مختلف زندگی مردم را نیز تحت تأثیر قرار دهد و دامنه آثار منفی آن از آموزش و درمان تا امور بانکی و تجاری فراتر می‌رود.

در چنین شرایطی، مدیریت مصرف برق و بکارگیری مجموعه‌ای از راهکارهای کم‌هزینه و بی‌دردسر، می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از قطعی برق و خاموشی‌های گسترده ایفا کند. راهکارهایی ساده و اجرایی که بکار بستن آنها نه پیچیده است و نه زمانبر و دارای هزینه‌.

به همین منظور از ابتدای اردیبهشت ماه جاری، پویش اطلاع‌رسانی باانرژی آغاز به کار کرده است؛ پویشی که به‌گواه کارشناسان از منظر فراگیری مخاطبان و بازه زمانی برگزاری، بزرگترین و گسترده‌ترین پویش کشور به شمار می‌رود و هدف از اجرای آن، کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق در بخش خانگی است.

دست‌اندرکاران پویش باانرژی، برای تحقق، کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق، بخش‌های مختلفی را طراحی کرده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به وب‌سایت و اپلیکیشن باانرژی اشاره کرد که به گونه‌ای طراحی شده تا عموم مردم توانایی استفاده از آن را داشته باشند.

این اپلیکیشن که از طرق مختلف در دسترس کاربران قرار دارد، فضایی فراهم کرده است تا کاربران بتوانند با توجه به میزان مصرف خود و الگوی مصرف منطقه‌ای که در آن سکونت دارند، هزینه دوره‌ای برق خود را تخمین زده و در صورت انحراف از الگوی استاندارد مصرف، با راهکارهایی که در اپلیکیشن معرفی شده است، مصرف برق خود را مدیریت کنند.

بخش دوم این پویش سراسری، مسابقه باانرژی است که گروه‌های مختلف مشترکان بخش خانگی امکان حضور در آن را دارند. این مسابقه تعاملی به گونه‌ای طراحی شده تا کاربران با کاربران با ثبت قبض برق خود قبل و بعد از بکارگیری راهکارهای مدیریت مصرف و کاهش پرمصرفی، امتیاز بگیرند و با افزایش امتیازهای خود در روزهای گرم پیش رو، شانس خود را در قرعه‌کشی ۳۰۰ دستگاه خودروی سواری، صدها هزار دستگاه لوازم خانگی و بسته حجیم اینترنت، بالا ببرند.

این‌طور که دست‌اندرکاران پویش باانرژی می‌گویند، خودروهای پیش‌بینی شده برای برندگان پویش، خودروهای باکیفیت داخلی نظیر دنا، شاهین، ۲۰۷ و … انتخاب شده است و مراسم قرعه‌کشی برندگان به صورت زنده از تلویزیون پخش خواهد شد.

از دیگر بخش‌های بزرگترین پویش اطلاع‌رسانی کشور، جشنواره هنری باانرژی است که از ۲۸ خردادماه همزمان با عید قربان و در دو بخش فیلم و عکس، آغاز به کار می‌کند.

باانرژی اگر چه پویشی مقطعی و کوتاه است اما دست‌اندرکاران آن امیدوارند با همکاری مشترکان و کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق اثر بزرگی بر بهینه کردن فرهنگ و رفتار مصرف‌کنندگان بگذارد.

برای پیوستن به «باانرژی» چند مسیر وجود دارد که همگی ساده و در دسترس هستند. اولین مسیر پیوستن به پویش با انرژِی سایت این پویش به نشانی https://ba-energy.ir/ است. دومین مسیر همراهی، اپلیکیشن باانرژی است؛ کافی است از طریق گوشی تلفن همراه خود به یکی از فروشگاه‌های اپلیکیشن داخلی یا خارجی بروید، باانرژی را جستجو و نصب کنید و به پویش بپیوندید.

سومین مسیر دسترسی به پویش باانرژی شماره‌گیری کد دستوری #۱۵۲۱* است و چهارمین و آخرین مسیر همراهی نیز تلفن گویای ۰۹۱۲۹۹۹۷۵ است.

نظر شما