شناسهٔ خبر: 67256576 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

7 برنامه گوشی‌های سامسونگ که باید حذف کنید! 7 برنامه گوشی‌های سامسونگ که باید حذف کنید!

گوشی‌های سامسونگ گلکسی عملکرد عالی و جدیدترین قابلیت‌ها را ارائه می‌دهند، اما به خاطر داشتن نرم‌افزارهای اضافی (bloatware) که باعث به‌هم‌ریختگی صفحه و تحت تأثیر قرار دادن تجربه کاربری می‌شوند، شناخته شده‌اند. یکی از دلایل این موضوع، وجود برنامه‌هایی از گوگل و سامسونگ است که اغلب کارکرد مشابهی

صاحب‌خبر -

گوشی‌های سامسونگ گلکسی عملکرد عالی و جدیدترین قابلیت‌ها را ارائه می‌دهند، اما به خاطر داشتن نرم‌افزارهای اضافی (bloatware) که باعث به‌هم‌ریختگی صفحه و تحت تأثیر قرار دادن تجربه کاربری می‌شوند، شناخته شده‌اند. یکی از دلایل این موضوع، وجود برنامه‌هایی از گوگل و سامسونگ است که اغلب کارکرد مشابهی دارند و اکثر کاربران تمایل دارند از یکی از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه به ۷ اپ موجود در گوشی‌های سامسونگ می‌پردازیم که بهتر است آن‌ها را حذف کنید.

Samsung Global Goals

Samsung Global Goals یکی از آن برنامه‌هایی است که با اهداف خیرخواهانه ارائه شده اما در اجرا با شکست مواجه می‌شود. این برنامه ادعا می‌کند که با درخواست کمک شما برای پیشبرد اهدافی مانند گرسنگی صفر، بدون فقر و آموزش باکیفیت، به بهبود جهان اختصاص دارد. طبق گفته سامسونگ، حل تمام این مشکلات با پول به راحتی امکان‌پذیر است و تنها دلیل وجود این برنامه درخواست کمک مالی با امکان رقابت با دوستانتان برای دیدن میزان کمک شماست.

اگر یک بار از این برنامه استفاده کنید، از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید صفحه قفل شما به یک بیلبورد برای دعوت به عضویت یا کمک مالی در هر بار استفاده از تلفن همراه تبدیل شود. می‌توانید این ویژگی را به صورت دستی غیرفعال کنید، اما احتمالاً بهتر است این اپ سامسونگ را حذف کرده و با مشارکت در سازمان‌های خیریه‌ای که خودتان انتخاب می‌کنید، تأثیر مثبتی بگذارید.

6

بیکسبی

دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ هرگز مورد استقبال خریداران قرار نگرفته و در پس‌زمینه گوشی‌های گلکسی کمین کرده و منتظر دستوری است. دستیار گوگل، سیری و الکسا همگی گزینه‌های بهتری هستند زیرا دقیق‌تر بوده و از دستگاه‌های بیشتری پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه بیکسبی و دکمه اختصاصی آن را غیرضروری می‌کنند.

خلاص شدن از شر بیکسبی کار آسانی نیست. شما باید به صورت دستی ویژگی‌های مختلف آن را در منوی تنظیمات پیشرفته حذف کنید. همچنین تغییر عملکرد دکمه کناری به منوی خاموش کردن به جای باز کردن تصادفی Bixby نیز مفید است.

7

Samsung Kids

Samsung Kids برنامه‌ای است که می‌تواند برای گوشی‌های گلکسی که به طور انحصاری توسط کودکان استفاده می‌شوند، مفید باشد، اما برای بزرگسالان چندان کاربردی نخواهد داشت. این برنامه رابط کاربری استاندارد اندروید را به یک جایگزین مناسب برای کودکان با پس‌زمینه‌های انیمیشنی و نمادهای حیوانات بامزه تبدیل می‌کند. Samsung Kids همچنین از دسترسی کودکان به اطلاعات حساس شما جلوگیری می‌کند و برای بازگشت به پروفایل بزرگسال، نیاز به استفاده از رمز عبور یا اثر انگشت شما دارد.

با این حال، راه‌اندازی اولیه Samsung Kids کمی چالش‌برانگیز است. برخی از ویژگی‌های کلیدی مانند مرورگر و گالری به صورت پیش‌فرض فعال نیستند و نیاز به دانلود مجزا دارند. همچنین در حین استفاده از این برنامه، دسترسی به ایمیل‌ها یا پیام‌های واتس‌اپ نخواهید داشت و در صورت انتظار برای دریافت اعلان‌های ضروری، مجبور به باز کردن قفل گوشی و تغییر مکرر پروفایل خواهید بود. در نتیجه توصیه می‌کنیم این اپ را از گوشی سامسونگ خود حذف کنید.

8

AR Emoji Sticker

AR Emoji Sticker یک برنامه‌ی خاص است و برای افرادی ساخته شده که ساعت‌ها را صرف شخصی‌سازی و استایل‌دهی به شخصیت‌های ایموجی انیمیشنی با لباس‌ها و مدل موهای سفارشی می‌کنند. سیستم باورنکردنی شخصی‌سازی آن، مدل موهای بی‌شمار و انواع مدل‌های صورت را ارائه می‌دهد و حتی می‌توانید لباس‌های شخصیت خود را طراحی کنید یا گزینه‌های رایگان و پولی متنوع موجود را با هم ترکیب کنید.

با اینکه AR Emoji Sticker برای مخاطب خاص خود سرگرم کننده است، اما این برنامه و برنامه‌های مرتبط با آن مانند AR Doodle، Emoji Studio و Emoji Camera  برای اکثر کاربران جذاب نخواهند بود و در اکثر گوشی‌های سامسونگ گلکسی بلااستفاده باقی می‌مانند. حذف این اپ های سامسونگ آسان است و باعث کاهش شلوغی و آزاد شدن فضای ذخیره‌سازی برای برنامه‌های کاربردی مفیدتری می‌شود که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید.

9

Google Play Games

درست است که حق انتخاب بالا همیشه مطلوب است، اما واقعیت این است که اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی، نیازی به نصب تمامی اپلیکیشن‌های مرتبط با بازی ندارند. با در نظر گرفتن این موضوع، Gaming Hub سامسونگ گزینه‌ی ایده‌آلی برای طرفداران بازی‌های استریمینگ به شمار می‌رود. این برنامه به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به دانلود بازی‌ها بر روی گوشی، از آن‌ها به صورت آنلاین لذت ببرید. Gaming Hub در مقایسه با Google Play Games نیز انتخاب بهتری است.

Google Play Games در واقع جایگزینی برای گوگل پلی استور نیست، بلکه بیشتر بر ردیابی آمار بازی‌های نصب‌شده بر روی گوشی شما تمرکز دارد. با وجود امکان دانلود بسیاری از عناوین اندروید از طریق این برنامه، رابط کاربری خسته‌کننده و نبود مجموعه‌ای جذاب از بازی‌های داخلی، باعث می‌شود استفاده از آن چندان ضروری نباشد. در نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم برای دانلود بازی‌ها همچنان از گوگل پلی استور استفاده کنید.

10

Link to Windows

برنامه Link to Windows گوشی شما را به لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی متصل می‌کند تا بتوانید از طریق آن تماس بگیرید، به برنامه‌ها دسترسی داشته باشید و کارهای دیگری انجام دهید. این قابلیت در تئوری مفید به نظر می‌رسد و در حالی که عملکرد تماس آن چندان بد نیست، اجرای برنامه‌ها می‌تواند کند و خسته‌کننده باشد. علت کندی اجرای برنامه‌ها از طریق Link to Windows این است که آن‌ها صرفا از روی گوشی شما به صورت میرور کردن اجرا می‌شوند و امکان بزرگ‌نمایی آن‌ها به اندازه‌ی کامل صفحه‌ی لپ‌تاپ وجود ندارد.

این برنامه برای کاربران مک بی‌فایده است و به عنوان یکی از اولین گزینه‌ها برای حذف در نظر گرفته می‌شود. Link to Windows می‌تواند برای کاربران ویندوز که به دنبال افزایش بهره‌وری با داشتن رابط کاربری گوشی بر روی لپ‌تاپ خود هستند، ابزار مفیدی باشد، اما بسیاری از کاربران به دلیل دریافت همزمان اعلان‌ها بر روی دو دستگاه و در نتیجه افزایش حواس‌پرتی، از آن استفاده نمی‌کنند.

11

Samsung Members

برنامه‌ی Samsung Members که به عنوان یک ابزار پشتیبان برای حل مشکلات و ارائه راهنمایی معرفی می‌شود، در واقع بیشتر ابزاری تبلیغاتی برای محصولات جدید شرکت سامسونگ است. به محض باز کردن این برنامه، با بنرهایی مواجه می‌شوید که روش‌های مختلف پرداخت در فروشگاه سامسونگ را معرفی کرده و ضمن تبلیغ تخفیف‌ها، راهکارهایی برای تعمیر صفحه‌نمایش آسیب‌دیده ارائه می‌دهد.

با پیمایش برنامه، اوضاع بهتر نمی‌شود و همچنان با انبوهی از مقالات در مورد محصولات سامسونگ و لینک‌هایی برای خرید از فروشگاه این شرکت بمباران می‌شوید. بخش پشتیبانی شامل پرسش‌های متداول با پاسخ‌های واضح درباره رفع مشکلات رایج است.

همچنین یک ابزار تشخیصی وجود دارد که از شما می‌خواهد لرزش‌های گوشی را حس کرده و به بلندگو گوش دهید تا از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کنید. با توجه به وجود راه‌حل‌های جایگزین برای رفع مشکلات و همچنین در دسترس بودن اطلاعات در اینترنت، اکثر کاربران نیازی به اپلیکیشنی ندارند که صرفا به دنبال فروش محصولات باشد و کمک‌های محدودی در زمینه‌ی پشتیبانی ارائه دهد.

12

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-193744

نظر شما