شناسهٔ خبر: 67256558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معلولیت بیش از ۷۰ هزار نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- یک رسانه رژیم صهیونیستی در گزارش از معلولیت و نقص عضو ۷۰ هزار نظامی در ارتش این رژیم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که شمار معلولان ارتش این رژیم برای اولین بار از ۷۰ هزار نفر فراتر رفت، از جمله هشت هزار و ۶۶۳ نفر که پس از آغاز جنگ غزه در هفت اکتبر زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شمار نظامیان معلول تحت درمان در بخش‌های توانبخشی وزارت جنگ پس از اضافه شدن هشت هزار و ۶۶۳ زخمی از هفت اکتبر (پانزدهم مهر ماه) برای اولین بار از ۷۰ هزار نفر گذشت.

این گزارش می‌افزاید: ۳۵ درصد مبتلایان پس از هفت اکتبر به دلیل بیماری‌های روانی و ۲۱ درصد آنها به دلیل آسیب‌های جسمی تحت درمان هستند.

در این گزارش آمده است: ریاست احیای وزارت جنگ در حال آماده‌سازی برای پذیرش حدود ۲۰ هزار زخمی جدید از زمان وقوع جنگ تا پایان سال ۲۰۲۴ است.

کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که داده‌های ارائه شده توسط کنفرانس پزشکی این رژیم نشان می‌دهد که ماهانه بیش از یک هزار مرد و زن زخمی جدید برای درمان در این بخش بستری می‌شوند.

در ادامه این گزارش آمده است که ۹۵ درصد زخمی‌ها مرد هستند که حدود ۷۰ درصد آنها نظامیان ذخیره هستند که نیمی از آنها بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن دارند.

بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده توسط متخصصان، حدود ۴۰ درصد از زخمی‌هایی که تا پایان سال (۲۰۲۴) در بیمارستان بستری می‌شوند، ممکن است با واکنش‌های ذهنی مختلفی از جمله اضطراب، افسردگی، استرس پس از سانحه و مشکلات در سازگاری و ارتباط‌ مواجه شوند.

از میان حدود ۷۰هزار معلول ارتش که در بخش توانبخشی تحت درمان هستند، ۹ هزار و ۵۳۹ نفر از واکنش‌های پس از سانحه و روانی رنج می‌برند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲)، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

پس از گذشت بیش از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما