شناسهٔ خبر: 67256482 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده فارس مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اعتماد، معیشت و اشتغال باید در برنامه نامزد‌ها دیده شود

زارع گفت: مردم انتظار دارند سه مسئله اعتماد، معیشت مناسب و اشتغال در برنامه نامزد‌های انتخابات دیده شود و راهکار مناسب ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

«رحیم زارع» نماینده آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به ویژگی‌های دولت کارآمد برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و مهار تورم اظهار کرد: مردم در حوزه اقتصادی غالباً سه انتظار از دولت دارند، اولین انتظار جلب اعتمادشان توسط دولت است که این مهم با شعار و حاشیه‌پراکنی در مناظرات محقق نمی‌شود. متأسفانه در مناظره اول نامزد‌ها به جای اینکه پاسخ دقیق به سوالات بدهند به حواشی پرداختند و موضوعات کلی را مطرح کردند.

اعتماد، معیشت مناسب و اشتغال باید در برنامه نامزد‌ها دیده شود

زارع خاطرنشان کرد: به حاشیه پرداختن توسط نامزد‌ها در برخی مواقع موجب ناامیدی مردم خواهد شد و هیچ کمکی به جلب اعتماد مردم نمی‌کند، معتقدم اولین کاری که نامزد‌ها باید انجام دهند جلب اعتماد مردم است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: من اگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری بودم هیچ‌گاه به سراغ اولویت‌ها نمی‌رفتم، بلکه ضد اولویت‌ها را از برنامه حذف می‌کردم، برنامه‌های توسعه گذشته همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند نهایتاً ۲۰ الی ۲۵ درصد اجرا شده است، برنامه هفتم هم در بهترین حالت ۵۰ درصد  اجرا خواهد شد، بنابراین مابقی این برنامه‌ها باید حذف شود.

وی افزود: این موارد اضافه نه تنها اولویت نیستند، بلکه ممکن است ضد اولویت هم باشند، یکی از انتظارات دیگری که مردم از نامزد‌ها دارند، این است که راهکار روشن برای رفع مشکلات ارائه کنند، انتقادات نسبت به وضع کشور در هر صنف و قشری وجود دارد، مصداقاً همه می‌دانند که ما ناترازی انرژی و ناترازی بودجه داریم، اما چه کسی و با چه راهکاری می‌خواهد آن را مرتفع کند.

زارع تصریح کرد: اینکه ما یارانه‌ها را افزایش دهیم راهکاری مقطعی برای قشر مستضعف جامعه است، در صورتی که یارانه به صورت هدفمند باید برای تولید اختصاص داده شود، مصداقاً می‌توانم به یارانه حوزه انرژی اشاره کنم که باید به سمت تولیدات اشتغال‌زا هدایت شود.

وی افزود: به طور کلی مردم انتظار دارند سه مسئله اعتماد، معیشت مناسب و اشتغال در برنامه نامزد‌ها دیده شود و راهکار مناسب به مردم ارائه دهند. این نکته را مد نظر داشته باشیم که رئیس جمهور نمی‌تواند همه کار‌ها را به دست بگیرد، بلکه تیم و گروهی که قرار است او را همراهی کند. کلان موضوعاتی همچون انرژی، نظام مالیاتی، اقتصاد دانش‌بنیان، صندوق‌های بازنشستگی، مسکن و ... باید در برنامه‌های رئیس جمهور آینده دیده شود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما